וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרב מפסל המוקדש לשאול המלך נגנבה מבית שאן - ואותרה דרך האינסטגרם

14.6.2020 / 22:20

חרב הברונזה, בגובה 1.80 ובמשקל של 70 ק"ג, נלקחה מפסל שהוצב בעיר רק בשבוע שעבר ונועד לייצג את הקשר בין העיר לקרב על הגלבוע בו נהרג שאול המלך. בעירייה איתרו את הגנב בעקבות צילום שהעלתה ידידתו לרשתות החברתיות, בו תיעדה את הגניבה

טיילה ומצאה פסל בן 1700 שנה באזור בית שאן/איתן קליין, רשות העתיקות

(בווידאו: פסל בן 1,700 שנה נמצא באזור בית שאן, 2018)

חרב ברונזה, שייצגה את חרבו של שאול המלך בפסל חדש, נגנבה הלילה (ראשון) בבית שאן, והושבה כעבור שעות לעיר. החרב, באורך 1.80 מטר ובמשקל 70 ק"ג, הוחזרה לאחר שבעיריית בית שאן פירסמו הבוקר פוסט בפייסבוק, הקורא לגנב להחזיר את החרב תוך 24 שעות מבלי שהעירייה תערב את המשטרה בנושא.

"אנו מציעים בדרכי נועם לכל מי שמעורב בגניבה להחזיר את החרב ב-24 השעות הקרובות או להודיע באופן אנונימי על מקום הימצאה לפני שהעניין יועבר לטיפול המשטרה", מסרו בעיריית בית שאן, ואף ציינו כי ניתן להשאירה במקום מוסכם.

ידידה של הגנב האלמוני, תושב חיפה, תיעדה את הגניבה והעלתה את הצילום לרשת האינסטגרם. תושב הצפון שהיה ערני ונתקל בתיעוד של הצעירה ברשת, יצר קשר עם מחלקת הדוברות של העירייה, שיחד עם השיטור העירוני הגיעו לגנב וידידתו. החרב שכבר הספיקה להגיע לחיפה הוחזרה כאמור לפני שעה קלה לידי מנהל השיטור העירוני בבית שאן, תימור שוחט.

הלילה נגנבה חרב ברונזה גדולה שהיתה חלק מפסל שהוצב לאחרונה באחת הככרות בבית שאן, 14 ביוני 2020. עיריית בית שאן, אתר רשמי
הפסל בצורתו המקורית/אתר רשמי, עיריית בית שאן

שם הפסל החדש שאותו יצר האמן סם פיליפ הוא "מגן שאול - מגן גיבורים", והוא כלל לצד החרב גם מגן. אלו מייצגים את כלי המלחמה בקרב מול הפלישתים על הר הגלבוע שבו נפל שאול על חרבו, ומתוארים גם בקינת דוד, למשל בפסוק "וחרב שאול לא תשוב ריקם". הפסל מסמל את הקשר של העיר לסיפור המקראי, שלפיו תלו הפלישתים לאחר הקרב את גופות שאול ובניו על חומות בית שאן.

באזור בית שאן ישובים ואתרים רבים ששמותיהם קשורים לאותו הקרב, לשאול המלך ולקינת דוד: המושבים שדי תרומות ומגן שאול, או היישובים מלכישוע ומירב הקרויים על שם בנו ובתו של שאול. על הגלבוע מצויים גם הר אבינדב וגבעת יהונתן, הקרויים על שם בניו של שאול, ובבית שאן העתיקה יש תל שמוכר גם כ"תל שאול". גם בעיר, כמובן, ישנו רחוב שנקרא "שאול המלך".

מיצג 'חרב שאול' שהוחזר לבית שאן לאחר שהגנב תועד באינסטגרם 14 ביוני 2020. עיריית בית שאן, אתר רשמי
תיעוד רגע הגניבה של החרב/אתר רשמי, עיריית בית שאן

"המיצג נועד להזכיר למתבונן באיזה חבל ארץ הוא נמצא ועל קרב חשוב בהיסטוריה של העם היהודי בתקופה המקרא", אמרו הבוקר בעיריית בית שאן. "הוא חלק מסדרה של מיצגים המתוכננים על ידי האומן סם פיליפ, ביוזמת ראש העיר ז'קי לוי, שיוצבו במספר כיכרות ברחבי העיר ויספרו את סיפורה בהקשרים התנ"כיים".

הלילה נגנבה חרב ברונזה גדולה שהיתה חלק מפסל שהוצב לאחרונה באחת הככרות בבית שאן, 14 ביוני 2020. עיריית בית שאן, אתר רשמי
הפסל ניצב ללא החרב, הבוקר/אתר רשמי, עיריית בית שאן

פיליפ הוא אמן בינלאומי המפסל בברונזה ובאבן, בעיקר בנושאים יהודיים וציוניים, ועבודותיו מוצגות ברחבי העולם. בארץ מוכרות היטב יצירותיו "אנדרטת אקסודוס' בחיפה", פסל עץ הזית (The Peace Olive Tree) במעלה אדומים, אנדרטת מח"ל בגבעת התחמושת, "אריה יהודה" סמוך ל"יד לבנים" בירושלים, פסל אנה פרנק במוזיאון השואה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully