וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלירה קורסת: הפגנות חריגות בסוריה בשל המצב הכלכלי הקשה

ביום השלישי ברציפות יצאו תושבים דרוזים בדרום המדינה בדרישה "להפיל את המשטר" בדומה לסיסמה שהחלה את המלחמה ב-2011. המטבע צנח ליחס של 3,000 לדולר, ואסד נאלץ להתמודד גם עם התפרצות קורונה וסנקציות מערביות

עריכה: ניר חן

סוריה ראתה אתמול (שלישי) הפגנות נוספות, וחריגות, נגד המשטר, על רקע התדרדרות המצב הכלכלי. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, המחאה, שנמצאת ביומה השלישי, מתרכזת בעיר הדרוזית סווידא שבדרום המדינה. בימים האחרונים צנח הערך של הלירה במהירות מסחרחרת בשוק השחור, מה שגרם לזינוק במחירים ברחבי המדינה ולסגירת חנויות.

על פי יו"ר הארגון ראמי עבד א-רחמן, הפגנות החלו ביום ראשון בקריאה לשיפור תנאי החיים, בטרם הן הפכו לפוליטיות. תושבים התאספו אתמול בסמוך לכניסה למטה הרשויות המחוזיות ובהמשך צעדו ברחובות העיר. על פי סרטון מהאתר המקומי סווידא24, המפגינים קראו קריאות נגד שלטונו של בשאר אסד, כמו "העם רוצה להפיל את המשטר", סיסמה שנשמעה בהתקוממות 2011 של "האביב הערבי". נוסף על כך נשמעו קריאות: "מהפכה, חירות, צדק חברתי", ו-"הלאה מהנשיא בשאר אל-אסד".

מחאה נגד משטר אסד בעיר סווידא, סוריה, 9 ביוני 2020. סווידא 24, אתר רשמי
"מהפכה, חירות, צדק חברתי". הפגנות בעיר סווידא, אתמול/אתר רשמי, סווידא 24

המשבר הכלכלי החריף נגרם כתוצאה מהסנקציות המערביות, מסגר הקורונה ומפיחות מהיר בערך המטבע. מיום שבת ועד יום שני זינק השער החליפי של הלירה מולר הדולר מ-2,300 ל-3,000 בשוק השחור, יותר מפי ארבעה מהשער הרשמי. לפני תחילת המלחמה, השער היה 47 לירה לדולר.

עוד לפני הירידה האחרונה בערך המטבע, מחירי המזון בסווידא זינקו ב-152%, לפי תכנית הבריאות העולמית. סווידא, מעוז הדרוזים במדינה, הייתה בשליטת המשטר לאורך המלחמה, שפסחה עליה פרט לכמה מתקפות טרור של ארגונים קיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully