וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ברמת הגולן: כוח צה"ל איבד מכשיר קשר בגבול; אזרח השיבו

9.6.2020 / 19:12

המכשיר נפל לכוח במהלך נסיעה ברמת הגולן, והדבר התגלה רק לאחר כמה דקות. בתום כשעה של חיפושים, הוא הושב הודות לאזרח שהבחין בו. בצה"ל אומרים שאין חשש לדליפת מידע, והחלו לחקור את התקרית: "נשקלים צעדים משמעתיים נגד המעורבים"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כוח צה"ל איבד מכשיר קשר בגבול הצפון ברמת הגולן - כך הודיע היום (שלישי) דובר צה"ל. המכשיר נפל במהלך נסיעה של חיילים מאוגדה 210, והדבר התגלה רק לאחר כמה דקות. בעקבות זאת, הכוח דיווח על אובדן מכשיר הקשר ופתח בחיפושים אחריו. הודות לעובר אורח שהבחין במכשיר, הוא הושב כעבור כשעה למפקדה.

בצה"ל אומרים כי אין חשש שדלף מידע בעקבות התקרית, והחלו לחקור את נסיבות התקרית. עוד נמסר כי נשקלים צעדים משמעתיים נגד המעורבים בתקרית.

ג'יפ צבאי מדגם "האמר" עם תת מקלע, אותו הדגם שבו נהרג סמל יובל מנע בהתהפכות. אמיר בוחבוט
המכשיר נפל תוך כדי נסיעה/אמיר בוחבוט

התקרית מצטרפת למקרה נוסף של אובדן ציוד מסווג בגבול הצפון בחודשים האחרונים. בביקורת שהתקיימה בחודש מרץ בין משמרות של כוח בגדוד 9 (עשת) מחטיבת השריון 401 התברר כי כוח שעמד לסיים משמרת ארוכה במיוחד איבד אמצעי מוצפן. מתחקיר שבוצע על ידי המפקדים, התברר כי הכוח שהחל משמרת בשש בבוקר ומילא מגוון משימות כמו פתיחת ציר לאורך הגבול, הקפצה לאירועים חשודים, סיורים ואבטחת פעילות הנדסית במרחב, נתקע עם ג'יפ מסוג האמר בשל בעיה טכנית. לדברי גורמים בצבא, תקלות של ג'יפים מסוג האמר היא בעיה שכיחה בגזרה וזאת בשל המצב הירוד של כלי הרכב הישנים ולא בגלל בעיות אחזקה.

עוד בוואלה!

מחדל בגבול לבנון: כוח שריון איבד ציוד צבאי רגיש בפעילות מבצעית

לכתבה המלאה

לאחר שהג'יפ חולץ על ידי כוח חימוש, הם הגיעו אל המוצב הפלוגתי ושם התברר שכפי הנראה במהלך הפעילות אבד האמצעי המוצפן. עוד התברר כי מפקדים בכוח לא הבחינו מתי נפל האמצעי. בהתאם לנהלים באוגדה 91, בפיקודו של תת אלוף רפי מילוא, אמור היה המפקד שלקח את האמצעי המוצפן לאבטח אותו, אולם לא כך היה. כמו כן, התברר כי אין בקרה יומית על הציוד המסווג ביחידות השונות כדי למנוע אובדן. החשש כעת כי האמצעי יגיע לידי גורמים עוינים בגזרה.

גורמים בצבא בשטח מתחו ביקורת על התנהלות הכוח בפרט והכוחות בגזרה בכלל, "זה לא מקרה ראשון של איבוד אמצעי מסווג בתקופה האחרונה בגזרה הזו. זה מעיד על רמת המשמעת בגזרה". גורם נוסף מתח ביקורת על השימוש במכשירים סלולריים בגזרה לצורך מבצעי, במיוחד כשידוע שהאויב מפעיל אמצעים טכנולוגיים להאזנות, מעקב ותצפית על כוחות צה"ל שפועלים בגזרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully