וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בספרד חוקר את קשרי המלך לשעבר חואן קרלוס לסעודיה

9.6.2020 / 15:02

החקירה עוסקת במכרז שבו זכו חברות ספרדיות להקמת קו רכבת מהירה בממלכה. המלך הקודם, שפרש ב-2014 בשל שורת שערוריות, קיבל לפי דיווחים מאה מיליון דולר ממלך סעודיה הקודם, שחלקם העביר לאשת עסקים שניהל עמה רומן

בית המשפט העליון בספרד פתח אתמול (שני) בחקירה נגד המלך לשעבר חואן קרלוס סביב חוזה להקמת רכבת מהירה עם ערב הסעודית. החקירה מגבירה את הלחץ על המלך הפופולרי לשעבר שפרש לפני שש שנים מהכס.

התובע בבית המשפט העליון יחקור אם ניתן לכלול את המלך לשעבר בתיק ביחס למעשים שעשה אחרי שאיבד את חסינותו לאחר שהעביר ביוני 2014 את הכתר לבנו פליפה.

"החקירה זו מתמקדת באופן ספציפי בביסוס או מחיקת ההבט הפלילי של מעשים שאירעו לאחר יוני 2014, תקופה שאחריה המלך לשעבר כבר לא היה חסין", נכתב בהודעה של התובע הכללי. הארמון הספרדי ועורך דינו של המלך הקודם לא הגיבו להחלטת בית המשפט.

מלך ספרד חואן קרלוס לצד בנו פליפה בעת טקס פרישתו מהכס, יוני 2014. AP
מלך ספרד חואן קרלוס לצד בנו פליפה בעת טקס פרישתו מהכס, יוני 2014/AP

חואן קרלוס היה פופולרי בזכות התפקיד שלו במעבר של ספרד לדמוקרטיה בסוף שנות ה-70 אחרי מותו של הרודן פרנסיסקו פרנקו, לפני שהסתבך בשורת שערוריות ששחקו את התמיכה הציבורית בו ואילצו אותו לפרוש.

החקירה הסתעפה מחקירה אחרת העוסקת בשלב השני של רכבת מהירה המחברת בין הערים מדינה ומכה בערב הסעודית, שהקמתה ניתנה לקבוצת חברות ספרדיות ב-2011.

באמצע חודש מרץ הכריז המלך פליפה כי לא יקבל שום כספי ירושה מאביו וכי הארמון יפסיק להעביר לו תשלום חודשי בשל טענות לכך שיש ברשותו חשבונות בנק סודיים. בעיתון שוויצרי דווח כי בזמן שהיה מלך, קיבל חואן קרלוס מאה מיליון דולר מהמלך הסעודי הקודם עבדאללה. לשכתו של המלך סריבה להגיב.

בעיתון "לה טריבון דה ז'נבה" דווח כי בהמשך העניק חואן קרלוס 65 מיליון דולר מהסכום הזה לקורינה זו סאין-וויטגנסטיין, אשת עסקים שקשריו עמה הובילו בין היתר לפרישתו מהכס. נציגיה סירבו להגיב לדיווח בזמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully