וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הג'יהאד האסלאמי לשעבר רמדאן שלח מת בגיל 62

יפעת רוזנברג

7.6.2020 / 9:48

שלח, שהיה בתרדמת בשנים האחרונות אחרי התקף לב שעבר, הוביל את הארגון שנתמך על ידי איראן במשך כ-20 שנה, והיה מנהיגו השני, אחרי חיסול המייסד פתחי שקאקי במלטה. הארגונים הפלסטיניים, בהם חמאס ופתח, ספדו לו

מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח. דמשק, 2006. AP
הוחלף על ידי סגנו זיאחד נחאלה. שלח/AP

מנהיג הג'יהאד האסלאמי לשעבר רמדאן עבדאללה שלח מת אתמול (שבת) אחרי מחלה ארוכה. הוא היה בתרדמת במשך יותר משלוש שנים אחרי שעבר ניתוח בלבו. בארגון הפלסטיני לא אמרו היכן הוא מת, אך ככל הנראה היה זה בלבנון.

שלח, יליד שכונת שג'אעיה שברצועת עזה, הוביל את הארגון הנתמך על ידי איראן במשך יותר מ-20 שנה, אחרי שמייסדו פתחי שקאקי חוסל במלטה בפעולה המיוחסת למוסד. סגנו, זיאד נחאלה, מונה כמחליפו ב-2018. במסגדים ברחבי עזה ספדו בשעות הערב לשלח, וחמאס, פתח וארגונים אחרים שלחו את תנחומיהם.

דובר חמאס, חאזם קאסם, כינה אותו אחד "המנהיגים עטורי התהילה של העם הפלסטיני". גם בחיזבאללה מסרו את תנחומים על מותו של מנהיג הג'יהאד לשעבר.

הוא היה ברשימת הטרוריסטים המבוקשים ביותר של ארצות הברית עם פרס של חמשה מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרו או להרשעתו. ארגונו היה מעורב בשורה ארוכה של סבבי לחימה עם ישראל, גם בשנים האחרונות, והוא מוביל קו קיצוני יותר מזה של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully