וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שני באיראן: שיא יומי של 3,574 נדבקים בקורונה

זה היום הרביעי ברציפות שטהראן מאבחנת יותר מ-3,000 חולים חדשים, ורוחאני הזהיר כי המגבלות עשויות לשוב אם ההתפרצות תימשך. בימים האחרונים חודשו התפילות במסגדים והמגזר הממשלתי שב לעבודה, לאור הנזק הכלכלי שגרם הסגר באיראן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איראן הודיעה היום (חמישי) על 3,574 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה - כך הודיע דובר משרד הבריאות. זהו שיא יומי מאז תחילת ההתפרצות בפברואר. זה היום הרביעי ברציפות שמספר הנדבקים החדשים במדינה גבוה מ-3,000. השיא הקודם היה 3,186, והוא נרשם ב-30 במרץ, בשיא ההתפרצות הראשונית. 59 בני אדם מתו מהנגיף ביממה החולפת.

הזינוק במספר הנדבקים קורה לאחר ההקלות במגבלות שהוטלו על הציבור, אך אתמול הזהיר הנשיא חסן רוחאני כי הן עשויות לשוב במקרה של התפרצות של גל שני. איראן הוכתה קשה יותר מאשר כל מדינה אחרת במזרח התיכון, והסגר שנאלצה להטיל פגעה בכלכלה שממילא נחנקת מהסנקציות האמריקניות. מאז אפריל, המגבלות הוסרו בהדרגה, אך הן הושתו מחדש בכמה מוקדים שבהם נרשמו התפרצויות מחודשות.

עוטים מסכה לצורך התגננות מנגיף הקורונה במטרו, בטהראן, איראן 20 במאי 2020. רויטרס
נוסעים במטרו בטהראן עוטים מסיכה, בחודש שעבר/רויטרס

במסגרת ההקלות, עובדי הממשלה שבו לעבודה והמסגדים נפתחו מחדש לתפילות היומיות ביום שבת. עם זאת, רוחאני הבהיר אתמול כי יש לעשות רק נסיעות חיוניות. בסוף החודש שעבר פורסמו תמונות של כבישים בצפון המדינה עמוסים בנוסעים שזרמו לאזור הים הכספי, אתר נופש פופולרי, בזמן חגיגות עיד אל-פיטר המציין את סוף חודש הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully