וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בלימת החברות האמריקניות: ארה"ב אוסרת על טיסות מסין

4.6.2020 / 13:46

הממשל האמריקני הודיע על המהלך לאור סירובה של בייג'ינג לאפשר לחברות התעופה האמריקניות להמשיך בטיסות שהופסקו בשל מגיפת הקורונה. הצעד ייכנס לתוקף ב-16 ביוני, אלא אם סין תשנה את מדיניותה. בתגובה, הודיעה סין על הקלות בנושא, אך אלו טרם משפיעות ישירות על ארה"ב

העולם צריך תשובות מסין לגבי הוירוס/רוייטרס

ארצות הברית תאסור על חברות תעופה סיניות לטוס לשטחה או ממנה החל מ-16 ביוני לאור הלחץ שמפעיל ממשל טראמפ על בייג'ינג לאפשר את המשך הטיסות של חברות התעופה האמריקניות לסין. המהלך הוכרז אתמול על ידי משרד התחבורה בוושינגטון בטענה שסין מפרה את הסכמי התעופה בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם.

עד עתה, חברות התעופה הסיניות מפעילות ארבע טיסות הלוך ושוב לארצות הברית בכל שבוע. שתי חברות התעופה האמריקניות דלתא אירליינס ויונייטד אירליינס ביקשו להמשיך את הטיסות שלהן לסין והביעו תמיכה במהלך של הממשל האמריקני, שמגיע על רקע המתיחות הרבה בין שתי המעצמות סביב שורת סוגיות.

לפי צו רשמי של בכיר רשות התעופה במשרד התחבורה, ג'ואל שאבאט, "סין עדיין לא יכולה לומר מתי תשנה את כלליה ותאפשר לחברות התעופה האמריקניות לחדש את טיסות הנוסעים הסדירות" שהופסקו עם הפרצות מגיפת הקורונה.

בהודעה נפרדת של משרד התחבורה האמריקני נאמר כי "אנו נאפשר לחברות הסיניות להפעיל את אותו מספר טיסות נוסעים קבועות כפי שהממשלה הסינית מאפשרת לשלנו".

מטוסים של חברת דלתא איירליינס מקורקעים בגלל הקורונה בשדה התעופה של קנזס סיטי. AP, AP
מטוסים של דלתא איירליינס מקורקעים בגלל הקורונה בקנזס סיטי/AP, AP

היום הכריזה סין על הקלות שיאפשרו ליותר חברות זרות לטוס לשטחה, בהמשך למהלך האמריקני. חברות תעופה זרות, ש-95 מהן כיום מנועות מלהפעיל טיסות לתוך סין, יורשו לטוס פעם אחת בשבוע לעיר שיבחרו בה החל מ-8 ביוני. עם זאת, ההחלטה עדיין לא מתייחסת לחברות התעופה האמריקניות, שטיסותיהן לסין הופסקו לפני 12 במרץ. ההקלות מתייחסות רק לחברות שהמשיכו בטיסות לסין אחרי תאריך זה ואושרו על ידי מינהל התעופה האזרחית של סין.

משרד התחבורה של ארצות הברית טרם הגיב להודעה של סין, אף שהוא אמר כי הוא ישקול מחדש את ההחלטה נגד חברות התעופה הסיניות אם בייג'ינג תשנה את המדיניות שלה ביחס לחברות האמריקניות.

"אנחנו מקווים שהצד האמריקני לא יצור מכשולים עבור ההחלטה בנושא", אמר דובר משרד החוץ של סין, זאהו ליג'יאן, בתדרוך היומי לעיתונאים. הוא אמר כי מינהל התעופה האזרחי של סין הגיש תלונה למשרד התחבורה האמריקני נגד ההחלטה. לדבריו, המינהל בשיתוף פעולה קרוב עם עמיתיו האמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully