וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שניות של דממה: השתיקה הארוכה מאוד של טרודו כשנשאל על טראמפ

ראש ממשלת קנדה התקשה להשיב מה דעתו על החלטת נשיא ארה"ב לפזר מפגינים שלווים מחוץ לבית הלבן ולהשתמש בצבא לצורך פיזור המהומות. אחרי הדומיה המהדהדת, הוא התחמק מלענות ישירות אך אמר: "כולנו צופים באימה במתרחש בארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שתק במשך יותר מ-20 שניות הלילה (רביעי), כשנשאל על דעתו על החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפזר בכוח מפגינים ולקרוא לצבא לפיזור המהומות. במהלך הדממה, טרודו נראה זע באי-נוחות. על פניו ניבטו הבעות שונות בזמן ששקל את תגובתו, עד שבסופו של דבר התחמק מהשאלה.

"כולנו צופים באימה ובדאגה ממה שקורה בארצות הברית. זה הזמן לאחד בין אנשים, אבל זה גם זמן להקשיב. זה זמן ללמוד מהו חוסר צדק, שנמשך למרות ההתקדמות שנרשמה במשך שנים ועשורים", אמר טרודו במסיבת העיתונאים היומית שלו.

נאלם דום: טרודו מסרב לבקר את מדיניות טראמפ נגד ההפגנות. רויטרס
לא הוציא מילה. טרודו במסיבת העיתונאים, הלילה/רויטרס

הוא הוסיף כי גם על אזרחי קנדה להכיר באפליה שחווים שחורים ובני מיעוטים אחרים בקנדה. "יש אפליה שיטתית בקנדה", הודה ראש הממשלה הליברלי.

בימים האחרונים התקיימו הפגנות בכמה ערים בקנדה, בהן במונטריאול ובטורונטו, שבהן הביעו המפגינים סולידריות עם משפחתו של ג'ורג' פלויד ועם המפגינים ברחבי ארצות הברית, וקראו למנהיגי המדינה להכיר בבעיית הגזענות בקנדה. רוב ההפגנות התנהלו ללא אלימות, אך ביום ראשון הודיעה משטרת מונטריאול על מעצרם של 11 אנשים וחקירת מעשי ביזה ועבירות אחרות במרכז העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully