וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר נוגדנים של משרד הבריאות: רק 2%-3% מהישראלים נחשפו לקורונה

2.6.2020 / 12:58

מחקר שבוצע מדגימות דם של כ-1,700 אזרחים לבדיקת נוכחות הנוגדנים לנגיף בגוף, הראה כי בין 200 ל-300 אלף איש נחשפו לווירוס. עורך המחקר הסביר כי הדבר משמש אומדן למרחק של ישראל מחסינות עדר. "אנו רחוקים מאוד, עלינו להמשיך לחיות עם הנגיף ולהתייחס אליו ברצינות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

סקר נוגדנים של משרד הבריאות ואוניברסיטת תל אביב מצא כי רק 2%-3% מהאוכלוסייה בישראל, המהווים בין 200 ל-300 אלף איש, נחשפו לנגיף הקורונה. המחקר הסתמך על בדיקות דם של כ-1,700 אזרחים ממגוון אוכלוסיות, ונבדקה בו נוכחות הנוגדנים לנגיף בדם - שמתפתחים כשלושה שבועות לאחר ההידבקות בנגיף.

הסקר הסרולוגי נערך יחד עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות ושירותי הדם במד"א, מטעם הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, זאת על מנת לקבל אומדן סרולוגי למידת החשיפה של האוכלוסייה בישראל לנגיף. הוא נערך בחודשים מרץ ואפריל, נתוניו לא מתבססים על זיהוי אישי, וחושפים חתכי הידבקות בממדי מין, גיל ואזור מגורים.

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
"יש להמשיך לחיות עם הנגיף". בדיקות קורונה במתחם בית ספר בחדרה/שלומי גבאי

"כנראה שלנדבקים הלא ידועים היו תסמינים קלים מאוד", הסביר עורך המחקר, פרופ' דני כהן. "זה אומדן חשוב כדי לדעת כמה אנחנו רחוקים מחסינות עדר, והמסקנה היא שאנחנו רחוקים מאוד. עם זאת, יש אזורים שבהם יש יותר חשיפה, כמו בבני ברק. זה מצב שעוזר לנו לדעת, אם אנחנו חוזרים על הדגימות האלו באופן תקופתי, מה הרמה של החשיפה באוכלוסייה".

לדברי פרופ' כהן, גם בירושלים נמצא שיעור הימצאות נוגדנים גבוה מהממוצע, כמו גם באוכלוסיית הגיל 40-60 - ויותר בקרב גברים לעומת נשים. "זה אומר שאנחנו צריכים להמשיך לחיות עם הנגיף ולהתייחס לזה בכל הרצינות ולהמשיך להיזהר - ברמת הפרט בכל האמצעים שהוגדרו, אבל גם התמודדות ברמה של רפואה מונעת ובריאות הציבור".

כהן הסביר כי צריך לדעת להתייחס לכל מוקד באופן הראוי, "ולהפעיל את הבדיקות האבחנתיות בצורה מוגברת - גם בחולים וגם באנשים עם סימפטומים ובקרובים אליהם, וככה לנהל את המגיפה בצורה מושכלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully