וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המדע לנתניהו וגנץ: "דרשו מאמסלם לחזור בו, או שחררו אותו מתפקידו"

2.6.2020 / 13:33

במכתב שהעביר יזהר שי, הוא קרא לשניים לדרוש מאמסלם לחזור בו מאמירותיו בדיון בכנסת, שבהן תקף בחריפות את מפלגות השמאל, התקשורת ורשויות אכיפת החוק, ברקע כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה. "דבריו לא עומדים במבחן הממלכתיות", טען. אמסלם: "שלא יטיפו לי מוסר"

בווידאו: גנץ מדבר על חשיבות שמירה על השלטון החוק/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

(בווידאו: גנץ - "השמירה על הדמוקרטיה היא ערך עליון")

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי (כחול לבן), העביר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, בו הוא דורש מהשר דוד אמסלם לחזור בו מדבריו אמש כנגד רשויות החוק, או לשחררו מתפקידו כשר המקשר בין הממשלה והכנסת.

אמסלם נאם אתמול בהצעת אי אמון במליאה ותקף בחריפות את מפלגות השמאל, התקשורת ורשויות אכיפת החוק ברקע כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה.

"דבריו של השר אמסלם אמש בכנסת, כנציג ממשלת האחדות והמקשר בינה לבין הכנסת, אינם עומדים במבחן הממלכתיות, והם עושים עוול בלתי מוצדק וחסר ביסוס כלשהו למוסדות החוק והצדק הממלכתיים של מדינת ישראל", כתב השר שי. "הדברים מן הסתם אינם מייצגים את עמדותיה הרשמיות של מפלגת הליכוד הליברלית והלאומית, המתגאה בצדק במסורת ובהדר הז'בוטינסקאי, וללא ספק הינם עומדים בסתירה מוחלטת לעמדותיה ולערכיה של מפלגת כחול לבן, השותפה הפריטטית לממשלת האחדות".

ח"כ יזהר שי במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"הדברים אינם עומדים במבחן הממלכתיות". השר שי/ראובן קסטרו

השר שי אף ציין כי ממשלת האחדות קמה כדי לחבר בין חלקי העם השסועים, וכי הוא משוכנע "ששניכם רוצים שהממשלה הזו תיוצג מול הכנסת מתוך כבוד רב לבית המחוקקים ושמירה על ממלכתיות ועל אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית". לדבריו, "שר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת אמור לייצג את כל חלקי ממשלת האחדות הזו, על כל מרכיביה, בכבוד הראוי ועל בסיס הערכים שלשמם הוקמה".

השר אמסלם מצדו, לא נשאר חייב ותקף. "‏לא עדכנו אותי שמונה שר לחלוקת ציונים לשרים אחרים", אמר. "אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר ולא ילמדו אותי הלכות נימוסין. אמשיך להתבטא ולהגיד את כל אשר על ליבי, ללא פחד וללא מורא".

בעקבות מכתבו של שי, יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד תהה: "ואם נתניהו לא יעביר את אמסלם מתפקידו, מה אתה מתכונן לעשות בעניין?".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) התייצב לצד אמסלם. "אולי השר צריך לשקול להשתחרר מתפקידו כשהוא בא למנות תומכת סרבנות אנטי ציונית. זו ממלכתיות?", טען. "ממלכתיות זה להקשיב לביקורת גם כשאינה מוצאת בעיניך. ממלכתיות זה לא להכניס גיס חמישי לתפקידי מפתח. מנין עזות המצח? יישר כח לשר אמסלם על דבריו אתמול. סגלוביץ' נותר ללא מילים".

מכתבו של יזהר שי לראש הממשלה הנוכחי והחליפי בו מבקש להביע את הסתייגותו מדברי דודי אמסלם השר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת. -, אתר רשמי
מכתבו של יזהר שי לראש הממשלה הנוכחי והחליפי/אתר רשמי, -

אמסלם אמר אתמול במליאה כשהשיב בשם הממשלה להצעות אי האמון, כי "אתם רוצים להחליף את שלטון הימין, וכל עוד ראש הממשלה נמצא בעמדה שהוא מוביל את המחנה הלאומי אתם מבינים שזה בלתי אפשרי, ולכן אתם מבינים שכדי להחליף אותו ואת מחנה הימין צריך להזיז את ראש הממשלה נתניהו וככה אתם עובדים, יש לכם שלבים בתוכנית הזו".

לדברי אמסלם, "אם קופולה היה פה הוא היה עושה את הסנדק 4 רק עליכם, הרי אין לכם דמוקרטיה ואין לכם כלום. חוק כזה הוא חוצפה, זה מזכיר לי רק משטרים אפלים שככה מתנהגים, אתם בעצם לא מקבלים את הכרעת העם, ומעולם לא קיבלתם אותה". הוא הוסיף כי "אתם עושים את כל השטיקים ואת כל הטריקים ואת כל המהלכים הלא דמוקרטיים, על מנת להכתיב למחנה הלאומי את מי הוא ינהיג. אתם האנשים הכי אנטי דמוקרטים שיש".

יו"ר יש עתיד-תל"מ יאיר אמר בתגובה למכתב כי "‏השר שי קרא לנתניהו להעביר מתפקידו את אמסלם בעקבות דבריו על היועמ"ש והמשטרה. אוקיי יזהר, ואם הוא לא יעביר אותו מתפקידו? מה אתה מתכונן לעשות בעניין?".


(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully