וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפעם לא הצליח גולדשטיין למחוק את סיון מהמסחר

אמיר טייג

15.1.2003 / 18:16

הצעת הרכש של מטריקס נכשלה; לא תבצע רכישה חלקית; ההצעה נכשלה למרות אזהרת אילנות בטוחה כי סיון תפשוט רגל

נכשלה הצעת הרכש שפירסמה מטריקס למניות סיון . להצעת הרכש נענו מחזיקים ב-633.8 אלף מניות מתוך 646.5 אלף מניות אשר נדרשו על מנת שפורמולה תגיע לאחזקה של 95% ותוכל לבצע רכישה כפויה.

12.6 מניות הפרידו בין פורמולה ובין השלמת הצעת הרכש, כלומר 22.3 אלף שקל בלבד על פי מחיר הצעת הרכש שנקבע על 1.77 שקל למניה. מאחר שהחברה לא הצליחה לגרום לרכישה כפויה, מודיע מטריקס כי לא ייענו הודעות הקיבול שנמסרו ומטריקס לא תרכוש כלל מניות של סיון. מטריקס מחזיקה כ-90% ממניות סיון.

זו הפעם השנייה בה נכשלת מטריקס בניסיון להשלים הצעת רכש מלאה למניות סיון, במטרה למחוק את החברה מהמסחר ולהשלים את מיזוגה עם חברת מטריקס, מקבוצת פורמולה. בתחילת ינואר נכשלה מטריקס בפעם ראשונה בהצעת הרכש, אך בפעם זו ניצלה החברה את הודעות הקיבול והגדילה אחזקותיה בסיון ל-90% בהשקעה של 4.1 מיליון שקל. מטרת המיזוג בין החברות היא "ליצור את חברת ה-IT הגדולה בישראל", כך אמר דני גולשטיין, יו"ר פורמולה ובעל השליטה בה, עם פרסום תוכנית זו בתחילת אוקטובר.

אתמול המליץ האנליסט ערן יעקובי, מבית ההשקעות אילנות בטוחה, לבעלי מניות סיון להיענות להצעת הרכש, מאחר שסיון נמצאת להערכתו בסכנת פשיטת רגל עם לא יושלם המיזוג עם מטריקס.

פורמולה ביצעה ארגון מחדש של החברות הבת שלה, כאשר מיזגה את סיון, ניו אפליקום וסינטק לתוך מטריקס, תוך שפירסמה הצעות רכש לחברות אלו אשר נסחרו בבורסה במטרה למוחקן ממסחר. עד כה, הצליחה לבצע רכישה כפויה ומחיקה ממסחר של ניו אפליקום וסינטק, אך במקרה של סיון עדיין לא הצליחה בכך.

"לסיון עתיד טוב כחלק מגוף גדול כמו מטריקס", אמר גולדשטיין באוקטובר, והעריך כי אם לא יצליח המיזוג עם מטריקס, ייבדקו אפשרויות לשלב את סיון במסגרת גדולה יותר. "סיון אינה יכולה להמשיך את פעילותה לבד", אומר גולדשטיין, ולפיכך רמז כי החברה צפויה להימחק ממסחר בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully