וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שטוויטר סימנו את ציוציו, טראמפ מאיים: "נסגור את הרשתות החברתיות"

27.5.2020 / 14:55

הנשיא זעם אחרי שהרשת הזהירה לראשונה מפני אי-דיוקים בציוציו, והזהיר: "רפובליקנים מרגישים שהרשתות החברתיות משתיקות קולות שמרניים לחלוטין, לא נרשה שזה יקרה". עם זאת, לא ברור אם יש לו את הסמכות לכך

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים היום (רביעי) לסגור או להטיל מגבלות חמורות על הרשתות החברתיות, לפני שישתיקו דעות שמרניות. "רפובליקנים מרגישים שהרשתות החברתיות משתיקות קולות שמרניים לחלוטין, לא נרשה שזה יקרה", אמר טראמפ. זאת, לאחר שטוויטר הוסיפה הלילה לראשונה סימן המזהיר מפני אי דיוקים לציוצים שפרסם.

לא ברור עד כמה טראמפ יכול לממש את איומיו, אך המניות של טוויטר ופייסבוק, שטרם הגיבו לדבריו, ירדו בעקבות אזהרתו. "תתחילו לנקות את מעשיכם, עכשיו!", תקף טראמפ. בציוץ נוסף, הזהיר טראמפ כי "צעד גדול" בדרך, מבלי לפרט.

האזהרות צורפו לשני ציוצים שפרסם הנשיא, בהם טען כי הצבעה בבחירות בנובמבר באמצעות הדואר תגרום להונאת בוחרים. טוויטר הוסיפה קישור עם סימן קריאה בצבע כחול מתחת לציוצים, וכתבה: "קראו את העובדות לגבי הצבעה בדואר", כשלחיצה עליו מובילה את הקוראים למקורות המציגים תמונה שונה מזו שמציג טראמפ. באותו עמוד, נכתב "מה שאתם צריכים לדעת", עם מידע המתייחס לשלוש טענות שהעלה הנשיא בציוצים.

הציוצים של טראמפ שסומנו

זאת הפעם הראשונה שטוויטר מסמנת את תכניו של הנשיא האמריקני כלא מדוייקים, לאחר שנים של מדיניות מתירנית לשימוש ברשת הפופולרית. המהלך מסמן שינוי דרמטי עבור הרשת החברתית שהיוותה את הכלי העיקרי של טראמפ להעברת מסרים באופן בלתי מסונן לתומכיו.

טראמפ, שיש לו יותר מ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, תקף את הרשת החברתית והאשים אותה בהתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ובפגיעה בחופש הביטוי. "אני, כנשיא, לא מסכים שזה יקרה", כתב.

בראש אותו עמוד אליו הובילה טוויטר את קוריאה מציוצו של טראמפ נכתב כי "טראמפ טוען טענה בלתי מוכחת כי הצבעה בדואר יובילו להונאת בוחרים", ותחת ראש העמוד הופיעה הכותרת: "מה אתה צריך לדעת", בהתייחס לשלוש טענות ספציפיות שהועלו בציוצים.

טוויטר מסרה כי הפעלת האזהרות לבדיקת עובדות על הציוצים של הנשיא היא הרחבה למדיניות "המידע המטעה" החדשה שלה, שהוצגה מוקדם יותר החודש כדי להילחם במידע שגוי שהופץ אודות נגיף הקורונה.

ברשת הוסיפו כי טוויטר השתמשה עד כה במדיניות שלה במשורה כנגד אישים פוליטיים רמי דרג, אך מחקה ציוצים של נשיאי ברזיל וונצואלה שהפרו את המדיניות שלה בעניין מידע לגבי הווירוס.

עוד בוואלה!

טוויטר מאשימה: גורם ישראלי קצר מידע על משתמשים באמצעות פירצת אבטחה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרה לתקשורת בבית הלבן 27 במאי 2020. רויטרס
מקדם מידע לא מבוסס על ההצבעה בדואר. טראמפ/רויטרס

במקביל לטוויטר, טראמפ פרסם את אותו טקסט אודות ההצבעה בדואר גם בחשבון הפייסבוק שלו, בו העלה פוסט שצבר כ-170 אלף תגובות גולשים ו-17 אלף שיתופים. בעוד המדיניות של פייסבוק היא להסיר מהרשת תוכן המציג באופן מטעה נושאים הקשורים לשיטות הצבעה או רישום בוחרים, במקרה זה הרשת הותירה את הפוסט של השניא.

דובר פייסבוק אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנו מאמינים שאנשים צריכים להיות מסוגלים לנהל ויכוח על תהליך הבחירות, וזו הסיבה שהגדרנו את מדיניות סימון התוכן המטעה שלנה עם התמקדות בהצגת הודעות מסולפות שיפגעו בהצבעת הבוחרים".

האיום להשבית את הרשתות החברתיות היה התקיף ביותר של טראמפ עד עתה במסגרת הטענות של הימין בארצות הברית לאפליה מצד חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר, על אף שהם טרם ביססו זאת.

חברות הטכנולוגיה הגדולות מואשמות בחוסר תחרותיות ובהפרת זכויות המשתמשים והן נתונות לחקירות משרד המשפטים, נציבות הסחר הפדרלית, תובעים כלליים וועדה של הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully