וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אב ערף את ראשה של בתו אחרי שברחה מהבית

רומינה אשרפי נמלטה עם בן זוגה בן ה-35 אחרי שאביה התנגד לנישואיהם, אך הוחזרה על ידי המשטרה לביתה אף שהזהירה כי חייה בסכנה. האב הסגיר את עצמו, אך לפי החוק האסלאמי עונשו על "רצח על כבוד המשפחה" יהיה מופחת

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הפרלמנט של איראן מתכנס לראשונה אחרי פרוץ הקורונה)

איראן סוערת אחרי שאב רצח את בתו בת ה-14 על "רקע כבוד המשפחה". רומינה אשרפי נמלטה מביתה שבמחוז גילאן, צפון איראן, עם בן זוגה בן ה-35 אחרי שאביה התנגד לנישואיהם. הזוג נמצא על ידי המשטרה, והנערה נשלחה לביתה על אף שלפי הדיווחים אמרה שהיא חוששת לחייה.

באתר מקומי דווח כי ביום חמישי שעבר ערף אביה את ראשה עם מגל בחדר השינה שלה. לאחר מכן, האב הסגיר את עצמו כשכלי הרצח בידיו. למרות המעשה הקשה, ההלכה האסלאמית הנהוגה באיראן מאפשרת עונשים מופחתים לבני משפחה שמורשעים ברצח "על כבוד המשפחה". בניגוד לעונש הרגיל במקרים אלו - עונש מוות או מידה כנגד מידה, האב צפוי לקבל בין שלוש לעשר שנות מאסר.

רומינה אשרפי, נערה שנרצחה על ידי אביה, איראן. טוויטר, אתר רשמי
ברחה עם בן זוג בן 35. רומינה אשרפי/אתר רשמי, טוויטר

איראן לא מחזיקה בסטטיסטיקות רשמיות על מקרי רצח ממניעים אלו, אך פעילי זכויות אדם, שצוטטו בידי מחלקת המדינה האמריקנית, אמרו כי הם נמשכים, במיוחד באזורים כפריים ושבטיים.

כמה עיתונים במדינה הבליטו היום את סיפורה. "בית לא בטוח", נכתב בכותרת העיתון הרפורמיסטי אבתכאר, שמתח ביקורת על הפגמים בחקיקה להגנה על נשים ונערות. בטוויטר, יותר מ-50 אלף ציוצים השתמשו בהאשטאג #רומינה אשרפי, כשהם מגנים את הרצח שלה ואת האופי הפטריארכלי של החברה האיראנית.

שהינדחת מוולאוורדו, סגנית נשיאה לשעבר לענייני נשים ומשפחה, ומי שמשמשת כיום מזכ"לית האגודה להגנה על זכויות הנשים, כתבה: "רומינה היא לא הקורבן הראשון והיא לא תהיה הקורבן האחרון של רצח על כבוד המשפחה". היא הוסיפה כי מעשי רצח כאלו יימשכו "כל עוד שהחוק והתרבויות השולטות בקהילות המקומיות והעולמיות לא יורתעו מספיק".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully