וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה במרכז אמריקה: קוסטה ריקה אישרה נישואים חד-מיניים

AFP

26.5.2020 / 12:28

פסיקה של בית המשפט העליון מ-2018 הורתה לפרלמנט לחוקק חוק בנושא בתוך 18 חודשים. משלא עשה זאת, היא נכנסה לתוקף. "זה יביא לשינוי חברתי ותרבותי משמעותי", הכריז הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קוסטה ריקה אישרה הלילה (שלישי) נישואים חד-מיניים, והפכה למדינה הראשונה במרכז אמריקה שעשתה זאת, עם כניסת פסיקת בית המשפט לתוקף אחרי חצות. בשל מגיפת הקורונה לא התקיימו חגיגות המוניות, אך תכנית מיוחדת בנושא זכויות להט"בים שודרה בטלוויזיה הציבורית וברשת, במקביל לקיומן של חתונות ראשונות.

"זה יביא לשינוי חברתי ותרבותי משמעותי, שיאפשר לאלפי אנשים להינשא", אמר בתכנית הנשיא קרלוס אלווארדו. קוסטה ריקה היא המדינה השמינית ביבשת אמריקה המכירה בנישואים חד-מיניים, כולל ברזיל, אקוודור וארגנטינה, כמו גם קנדה וארצות הברית.

מצעד הגאווה בסן חוזה, קוסטה ריקה 23 ביוני 2019. רויטרס
מצעד הגאווה בסן חוזה, בשנה שעברה/רויטרס

המהלך יצא לדרך אחרי פסק דין של בית המשפט העליון מ-2018, שהצהיר כי חלק בחוק האוסר על נישואים חד-מיניים אינו חוקתי. הפרלמנט קיבל 18 חודשים לחוקק חוק בנושא, אך הוא לא עשה זאת, ולכן המגבלה בוטלה אוטומטית.

"קוסטה ריקה חוגגת היום: שוויון בנישואים הפך למציאות במדינה - הראשונה במרכז אמריקה", צייץ בטוויטר האיגוד הבינלאומי של לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסים (ILGA). "אנחנו חוגגים אתכם: ברכות לכל מי שעבד קשה כל כך כדי שזה יקרה!".

ויקטור מדריגל-בורלוז, מומחה עצמאי מטעם האו"ם בנושאי נטייה מינית וזהות מגדרית, כינה זאת "רגע של חגיגה יוצאת דופן" בהודעה שפרסם בטוויטר שעות לפני חצות. הוא הביע "הכרת תודה לעבודתם של כל כך הרבה פעילים, ולמחשבה שקטה על מי שחיו מבלי לחזות ברגע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully