וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי מבוקש בכיר על רצח העם ברואנדה אותרו בקונגו

22.5.2020 / 19:12

התובע המיוחד של האו"ם הודיע כי אוגוסטין ביזימאנה, שהואשם בפשעים חמורים, מת ככל נראה כבר בשנת 2000. זהותו אומתה בבדיקות DNA. בשבוע שעבר נתפס מבוקש בכיר אחר בפריז, שם הסתתר יותר מ-20 שנה. הניצולים מאוכזבים: "על העולם לעשות צדק בזמן"

שרידיו של מבוקש בכיר שהיה חשוד במעורבות ברצח העם ברואנדה זוהו בקבר בקונגו - כך אמר היום (שישי) תובע לפשעי מלחמה מטעם הא"ום. התובע, סרז' ברמרץ, אמר שאוגוסטין ביזימאנה, שהואשם ב-13 עבירות, כולל רצח עם, רצח ואונס, ככל הנראה מת בשנת 2000 בפונט נוואר שבקונגו. שרידיו זוהו בבדיקת DNA.

בהצהרתו של התובע מטעם האו"ם נאמר כי ביזימאנה "נאשם באחריות לרצח של ראשת הממשלה אגאתה אוווילינגימאנה ועשרה משקיפים בלגים של האו"ם, וברצח של אזרחים טוטסים" בחמישה מחוזות שונות ברואנדה.

"השיעור החשוב ממותו הוא שעל העולם לעשות צדק בזמן", אמר נפטאל אישקאקיי, מזכ"ל של ארגון המייצג שורדים של רצח העם. "החשודים צריכים לעמוד לדין לפני מותם, גם כדי שהשורדים לא ימותו לפני שהם רואים את מי שהרג את יקיריהם במשפט".

רק בשבוע שעבר נעצר בפריז פליסיין קבוגה, מבוקש בכיר אחר שהיה מעורב ברצח העם ברואנדה ונמלט מהרשויות במשך יותר משני עשורים.

כרזת מבוקש של אוגוסטין ביזימאנה, חשוד מרכזי ברצח העם ברואנדה. אתר רשמי, אתר רשמי
הואשם ברצח עם, רצח ואונס. כרזת המבוקש של ביזימאנה/אתר רשמי, אתר רשמי

בית הדין הפלילי הבינלאומי לרואנדה ערך 50 משפטים לפני שסיים את תפקידו ב-2015. ברמרץ הוא התובע מטעם בית משפט שהמשיך אותו ולו יש שני משרדים - בטנזניה ובהאג - והוא ממשיך להעמיד לדין את יתר החשודים ולדון בערעורים. בין המבוקשים נותר פרוטאיס אמפירניה, שעמד בראש המשמר הנשיאותי של רואנדה, וחמישה רואנדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully