וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מפרי סדר נעצרו במהומות במירון. רק "מתפרע אלמוני" אחד נותר בתחנה

20.5.2020 / 22:13

הגבר, הנמצא במעצר מאז הפריצה ההמונית לקברו של הרשב"י, מסרב למסור כל פרט מזהה למשטרה. בפרוטוקול בית המשפט הוא כונה MITPAREA ALMONI, והדיונים בעניינו מתנהלים באמצעות אפליקציית ווטסאפ בשל הקורונה. הוא נאשם ב-3 עבירות הכשלת שוטר, אך טוען: "לא הייתי במירון"

צילום: דוד הלר, דוברות משטרה

"מתפרע אלמוני במירון", כך מכונה גבר שעצור כבר שבוע ימים ושנאשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הגבר נעצר בעת שמאות בני אדם פרצו לציון קברו של רבי שמעון בר-יוחאי במירון, למרות שהכניסה למקום נאסרה בשל מגבלות שהוטלו נוכח מגיפת הקורונה.

שמו של הנאשם באנגלית, על פי הפרוטוקול מבית המשפט, הוא MITPAREA ALMONI. קרוב ל-300 חשודים נעצרו באותו היום ורק אותו אדם עדיין במעצר. הוא מסרב לדבר עם החוקרים ועם נציגי הסניגוריה הציבורית שמבקשים לייצג אותו.

נוכח התמדתו בסירוב, בית המשפט קיבל את בקשת הסניגוריה הציבורית ושיחרר אותה מייצוגו של הנאשם. מהדיונים שנערכו בעניינו עד כה בבית משפט השלום בקרית שמונה טענו נציגי המשטרה כי לאחר שנעצר ונאזקו ידיו השתולל הנאשם, הניף את ידיו כמי שמנסה לתקוף שוטר ונצמד לשוטר.

מאות אנשים פורצים לתוך מתחם הקבר במירון 12 במאי 2020. -, אתר רשמי
קרוב ל-300 חשודים נעצרו. ההתפרעויות במירון/אתר רשמי, -

עוד נטען כי משום שסירב להזדהות בערב מעצרו, וגם סירב כי תלקח ממנו טביעת אצבעות, אחזו בו ארבעה שוטרים, בניסיון לקחת ממנו את טביעת האצבעות. בין השוטרים היתה גם שוטרת. הוא בעט בה, ירק עליה וצעק לה כי היא "שיקסע" ו"בת זונה".

נוכח התנהגותו הוא נאשם בשלוש עבירות של הכשלת שוטר. מאחד הדיונים עולה עוד כי קצין חקירות ממשטרת צפת ביקש מרב מקומי כי יגיע לתחנת המשטרה וידבר עם הנאשם בבקשה כי יתן את פרטיו, אך החשוד סירב לדבר גם עם הרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאות אנשים פורצים לתוך מתחם הקבר במירון 12 במאי 2020. -, צילום מסך
גבר חרדי פורץ למתחם הקבר/צילום מסך, -

בבקשות המשטרה להאריך את מעצרו היא טענה בפני בית המשפט כי התנהגותו בעת המעצר מוכיחה כי הוא אלים ומסוכן והתנהגותו מעלה חשד כי אם ישוחרר ישבש הליכי משפט ויחמוק מהליכי שפיטה. לצד זאת טענה המשטרה כי סירובו להזדהות לא מאפשר לדעת האם יש לו או אין לו עבר פלילי.

בשל מגבלות הקורונה הנאשם לא מובא לדיונים בבית המשפט והדיונים מתנהלים באמצעות צילום באפליקציית ווטסאפ. הוא מסרב להביט למצלמה ואוטם את אוזניו. שלשום, לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, ביקש דף ועט וכתב: "למה עצרו אותי מלכתחילה במירון לא הייתי בתוך מירון אלא הייתי בתחנת דלק".

השופטת הסבירה לו כי אם ימסור את פרטיו ויתברר כי אינו דרוש לחקירה אחרת, ניתן יהיה לשקול את שחרורו. בתגובה הוא היטה את ראשו קדימה ואטם את אוזניו. נציג הסניגוריה הציבורית הסביר לבית המשפט כי בתנאים אלו אין לו יכולת לייצג את הנאשם וביחד עם זאת טען כי על בית המשפט לנהל את הדיון כאשר הנאשם יובא לאולם, במיוחד על רקע הנסיבות שנוצרו במקרה זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully