וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור: סוחר סמים נידון למוות בשיחת זום בשל מגבלות הקורונה

בית המשפט גזר את העונש על אזרח מלזי דרך שיחת וידאו, וארגוני זכויות אדם גינו את הפסיקה, גם לאור העובדה שעיר המדינה היא אחת מארבע בלבד בעולם שמוציאות להורג על עבירות סמים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בית משפט בסינגפור גזר עונש מוות בשיחת זום על אזרח מלזי שהורשע בסחר בסמים. זאת הפעם הראשונה שבה ניתן העונש באופן כזה, לאור מגיפת הקורונה, וארגוני זכויות אדם אמרו כי זו פסיקה "בלתי-אנושית".

הנידון למוות, פונית'אן גנסאן, בן 37, הורשע בשיתוף פעולה בהעברת לפחות 28.5 ק"ג של הרואין דרך תיאום בין שני שליחים ב-2011. הוא הכחיש כל קשר לזוג, אבל בית המשפט דחה את הבקשה שלו.

דובר מטעם בית המשפט העליון של סינגפור אמר לרויטרס כי התיק נידון בצורה מקוונת "למען ביטחונם של כל המעורבים בהליך".

סינגפור נמצאת תחת סגר מאז אפריל, בעקבות זינוק במספר הנדבקים בקורונה במגורי מהגרים. תיקים בעלי חשיבות נידונים מרחוק, אף שרבים אחרים נסגרו זמנית.

עורך דינו של גנסאן אמר כי הלקוח שלו שוקל לערער. הוא לא מתנגד לשימוש בשיחת וידאו משום שזו הדרך היחידה לקבל את ההחלטה, שאותה ניתן היה לשמוע בבירור, ושום טיעונים משפטיים אחרים לא הוצגו במהלך הדיון שהתקיים ביום שישי.

אנשים עם מסיכת פנים בסינגפור - ה-27 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
התפרצות מחודשת של הנגיף. תושבים בסינגפור עם מסיכה, מרץ/רויטרס, רויטרס

מומחים לזכויות אדם אמרו כי משום שמדובר בגזר דין מוות, ההחלטה למסור אותו בצורה כזו היא חסרת רגישות. על פי אמנסטי אינטרנשיונל, סינגפור, שמפגינה אפס סובלנות ביחס לסחר בסמים, היא אחת מארבע מדינות ידועות שעדיין מוציאה להורג על עבירות סמים. ארבעה אנשים הוצאו להורג בעיר המדינה בשנה שעברה, בהשוואה ל-13 ב-2018.

חברת "זום" טרם הגיבה לבקשה לתגובה שהועברה דרך נציגיה בסינגפור. מקרה דומה לאחרונה אירע בניגריה, כשבית משפט הטיל עונש מוות דרך החברה שצברה פופולריות רבה בתקופת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully