וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי העבודה גילו בדיעבד על דחיקתם לאחור ברשימה

15.1.2003 / 8:51

פגישה בין מצנע לרב מלכיאור הביאה לקידומו של נציג מימד מהמקום ה-14 למקום ה-10; יצחק הרצוג, חיים רמון, דני יתום ואיתן כבל הוזזו מקום אחד ברשימה; רק רמון נתן את הסכמתו מראש

כמה ממועמדי העבודה לכנסת ה-16 נדחקו לאחור ברשימה ערב הגשתה לאישור ועדת הבחירות המרכזית מבלי שידעו על כך. הסיבה לכך היא הסכם בין יו"ר העבודה, עמרם מצנע, לנציג מימד, הרב מיכאל מלכיאור, ולפיו יקודם מלכיאור מהמקום ה-14 למקום ה-10 ברשימה.

לאחר סיום ספירת הקולות בפריימריס לרשימת העבודה, הוצב יצחק הרצוג במקום 10, ח"כ חיים רמון במקום ה-11, דני יתום במקום ה-12, איתן כבל במקום ה-13 והרב מלכיאור במקום ה-14. הרשימה התפרסמה בעיתונים, והמועמדים סברו לתומם כי כך תיראה גם הרשימה הסופית. ואולם ערב הגשת הרשימה, לפני כחודש, התקיימה פגישה בין מצנע למלכיאור. בפגישה הוחלט כי מלכיאור יקודם ממקום 14 למקום 10, לבקשת נציג מימד.

השינוי ברשימה בוצע, ובעקבותיו הוזזו יתר המועמדים מקום אחד נמוך יותר: הרצוג למקום 11, רמון למקום 12, יתום למקום 13 וכבל ל-14. הרצוג לא ידע על כך. גם כבל לא ידע על כך, ואמר אתמול כי הדבר נשמע לו מוזר. יתום אמר כי למד על שינוי מיקומו רק באקראי, לאחר שאחד העיתונים פירסם את הרשימה אשר הוגשה לוועדת הבחירות. רמון הוא היחיד שמסר כי לפני השינוי במיקומו התקשרו אליו מלשכת מצנע, וקיבלו את הסכמתו להזזתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully