וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בג'ורג'יה קבע: אין סקס לפני הנישואים

15.1.2003 / 0:02

הפסיקה ניתנה במשפטו של נער בן 16 שקיים יחסים עם חברתו בביתה; הוריה זעמו והגישו נגדו תביעה; השופט: ההחלטה מאפשרת להורים לפקח על המתרחש בביתם; הנער: זו פלישה לפרטיות

בית המשפט העליון של מדינת ג'ורג'יה בארה"ב הפעיל חוק מלפני 170 שנה לפיו אסור לאנשים לא נשואים לקיים יחסי מין. הפסיקה ניתנה במשפטו של ג'ס מקלור, נער בן 16 שקיים יחסי מין עם חברתו בביתה. החוק במדינת ג'ורג'יה מתיר קיום יחסי מין מגיל 16 ולכן לא ניתן היה להתלונן כנגדו במשטרה. הוריה של הנערה זעמו על הנער בכל זאת והגישו כנגדו תביעה אזרחית בבית המשפט. מקלור, היום בן 17, הואשם בלא פחות מאשר ניאוף וזנות.

בפתח דבריו ניסה השופט נורמן פלטשר להיצמד להיגיון ואמר כי המדינה אינה רשאית להגיע למיטותיהם של אזרחים פרטיים ולהפוך לפשע את יחסי מין שקיימו באופן פרטי. "היחסים לא היו באופן מסחרי (זנות), הם נעשו בהסכמה, בין שני אנשים שהם בגיל בו מותר לקיים יחסי מין ומבוגרים מספיק כדי להחליט עבור עצמם" אמר. אך מיד לאחר מכן פסק פלטשר באופן חסר תקדים כי החליט להעניש את הנער האומלל בכל זאת. לדבריו, הפסיקה נועדה לאפשר להורים לממש את זכותם לפקח מה מתרחש בביתם, מי נכנס לשם, ובאילו נסיבות.

באתר אננובה דווח כי מקלור נאלץ לשלם קנס על 'הפשע' שביצע ולכתוב חיבור המסביר מדוע לא היה צריך לקיים יחסי מין. בחיבור הוא כתב כי זה לא היה מעניינו של בית המשפט להתערב בחייו מאחר ולא ביצע כל פשע. "לפלוש לפרטיותם של אנשים זה פשוט לא צודק. לפסיקה תהיה השלכות לגבי כולם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully