וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים הבטיחו: טיוטה לחוקה תוך שבועיים

15.1.2003 / 0:02

ועידת לונדון לענייני הרפורמות ברשות הסתיימה הערב ותתחדש בחודש הבא; עבד רבו קרא לצדדים לחתור יחדיו לשלום; שר החוץ הבריטי: הכוונה היא שהשיחות יהוו השלמה לדיוני הקוורטט

ועידת לונדון לענייני הרפורמות ברשות הפלסטינית הסתיימה אתמול בערב, והיא תתחדש באמצע החודש הבא. שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, אמר כי הכוונה היא שהשיחות האלה יהוו תמיכה והשלמה לדיוני הקוורטט. בקול ישראל דווח כי סטרו מסר שהנציגים הפלסטינים שהשתתפו בדיונים באמצעות שיחת ועידה הבטיחו כי בשבועיים הבאים יושלם ניסוח טיוטה לחוקה הפלסטינית.

שר ההסברה הפלסטיני, יאסר עבד רבו, קרא אתמול לבאי הוועידה לחתור יחדיו לכיוון של שלום. "פיגועי ההתאבדות לא יביאו אותנו לשלום, אלא ישללו את חירותנו ולא יסבו לנו ביטחון", כך אמר בנאומו בשיחת ועידה דרך הווידאו. "בואו יחדיו נדחה כל פרץ של קיצוניות בכל צורה שהיא. בואו נחתור כולנו לעבר נתיב ההידברות לשלום". בסוכנות הידיעות איי.פי דווח כי את דבריו הפנה לציבור הישראלי.

ארנון רגולר ושרון שדה, כתבי "הארץ", מוסיפים:

הוועידה בלונדון נפתחה ללא נוכחותם של הנציגים הפלסטינים, שישראל מנעה את יציאתם לכינוס בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר בתל אביב, שבו נהרגו 23 בני אדם. בשבת הודיעה בריטניה כי תקיים את הכנס למרות האיסור, וכי בכירי הרשות ישותפו בוועידה במסגרת שיחת ועידה בווידאו. בשיחות השתתפו בין היתר שר ההסברה, יאסר עבד רבו, השר לתכנון ושיתוף פעולה בינלאומי, נביל שעת', ושר האוצר ברשות, סאלאם פאייד.

העיתון אל-איאם, המתפרסם ברשות הפלסטינית, כתב אתמול כי יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, הסכים לנוסחה המצרית להפסקת הפיגועים נגד אזרחים ישראלים. לדברי העיתון, הנוסחה שגובשה תחייב את כל הארגונים הפלסטיניים, והיא כוללת הסכמה להפסקת הפיגועים. הנוסחה מדגישה כי מטרת המאבק הפלסטיני היא הקמת מדינה שבירתה ירושלים, תוך שמירה על ייחודיות הרשות הפלסטינית.

ראש הממשלה, אריאל שרון, שלח איגרת לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בה הבהיר כי בהחלטה שלא לאפשר לנציגי הרשות הפלסטינית להשתתף בוועידה אין כוונה לפגוע בקשרים שבין בריטניה לבין ישראל. שרון הדגיש באיגרת כי "הפלסטינים צריכים לערוך את הרפורמות בשטחים ולא בלונדון", וטען כי אי אפשר לסמוך על ערפאת שיבצע את הרפורמות. שגריר ישראל בלונדון, צבי שטאובר, מסר את האיגרת לבלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully