וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליקס לעיראק: מסרו מידע או שתותקפו

14.1.2003 / 16:39

"על בגדד להתבונן סביבה ולראות כמה המצב חמור", אמר ראש צוות פקחי האו"ם; הוסיף: עבודתנו תימשך חודשים רבים וייתכן ונאלץ להפסיקה בשל המתקפה; שר החוץ העיראקי: נענה על כל שאלה

ראש צוות פקחי הנשק של האו"ם בעיראק, האנס בליקס, אמר אתמול כי אם לא תחשוף בגדד את העדויות על מעורבותה בפיתוח נשק אטומי, ביולוגי וכימי, היא מסתכנת בכך שתותקף."כל שעל עיראק לעשות הוא להתבונן מעבר לגבולותיה לכיוון המדינות השכנות ולהבין עד כמה חמור המצב" אמר בראיון לסוכנות הידיעות, איי.פי.

בליקס אמר עוד כי לפקחים יידרשו עוד חודשים רבים של חיפוש על מנת לגלות עדויות על נשק להשמדה המונית. עם זאת ציין כי ייתכן וייאלצו להפסיק את עבודתם באמצע, אם תחליט מועצת הביטחון להחזירם מעיראק או אם תחליט ארה"ב לצאת במתקפה המתוכננת.

"העולם היה רוצה שעיראק תתפרק מנשקה באופן שקט" אמר בליקס. אך לדבריו, "כדי שזה יקרה יש צורך במסמכים המעידים על קיומו של נשק זה במדינה, יש לראיין מדענים עיראקיים בפרטיות ויש צורך בעדויות מוחשיות לגבי אילו מתקנים הושמדו והיכן הם ממוקמים".

בליקס אמר כי ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדאי, והוא, יאמרו לעיראקים בביקורם בבגדד ביום ראשון, שהדו"ח של 12 אלף העמודים שהגישו למועצת הביטחון בחודש שעבר, לא חידש דבר. בתגובה לדברים אמר אתמול שר החוץ העיראק, נאג'י סברי, כי בגדד מוכנה לענות לכל שאלה שיפנו אליה פקחי האו"ם, אך יחד עם זאת ציין כי לדעתו הדו"ח היה מפורט ומובן דיו.

בליקס אמר עוד כי עבודת הפקחים זולה ומשתלמת יותר לכולם מאשר מלחמה. "צוותי הפקחים מונים 250-300 אנשים ועבודם עולה בערך 80 מיליון דולר לשנה. אם יוחלט ללכת בדרך המלחמה, הדבר יעלה 100 מיליארד דולר, המוני הרוגים והרס רב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully