וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: זה או שרון או אנחנו

14.1.2003 / 15:14

מצנע ופואד התחייבו במסיבת עיתונאים מיוחדת לא להיכנס לממשלה בראשות שרון; ראש עיריית ראשל"צ, המקורב לפואד, מארגן מרד נגד ההחלטה; שרון בתגובה: לא מתייחס לדברים לא רציניים

"לא נהיה בממשלה תחת הנהגת שרון. מי שלא מצביע עבודה, מצביע שרון... לא נהיה אחראים לממשלה ימנית קיצונית. זה הוא או אנחנו. שקלו היטב את הצבעתכם" - כך אמר יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, במסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב. לצד מצנע ישבו כל בכירי העבודה, מלבד ח"כ שמעון פרס, כדי להפגין תמיכה בעמדתו. בתוך כך פעילים מרכזיים בעבודה מתארגנים לפעול נגד ההכרזה של בכירי המפלגה.

מצנע הוסיף: "העבודה בראשות פואד הצטרפה לממשלת האחדות מתוך אחריות, מתוך ראיה של הצורך לפתור את הבעיות. אבל הממשלה הוליכה שולל את שותפתה הבכירה בכל נושא. מילים - הרבה, מעשים - כלום. העבודה פרשה בגלל המציאות שבה הפקירו את מדינת ישראל".

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, שנחשב לאחד מהתומכים המובהקים בהליכה לממשלת אחדות, העניק גיבוי למצנע: "לא נוכל ללכת לממשלה עם אריק שרון, כל עוד לא תהיה החלטה על הקמת גדר הפרדה לאורך של 700 ק"מ. לא נוכל ללכת עם אריק שרון כל עוד לא יוסכם מראש על פתיחת מו"מ מדיני מיידי, ולא נוכל ללכת לממשלה עם שרון כל עוד לא יוצג סדר עדיפויות לאומי שונה, כל עוד לא נציל את אותם מאות אלפי מובטלים, את אלפי האמהות החד ההוריות ואת מעוטי היכולת אשר נענשו קשות מסדרי העדיפויות של אריק שרון".

"נשק יום הדין"

בכירים בעבודה הגדירו את ההתחייבות שלא להצטרף לממשלת שרון כ"נשק יום הדין", שמטרתו לשפר את מצבה של המפלגה בסקרים. ואולם אחרים אומרים כי בעקבות ההכרזה עשויה העבודה לקבל עוד פחות מנדטים משינוי.

הפעילים העומדים בראש ההתארגנות אומרים כי בהתחייבות מסנדל מצנע רק את הח"כים, אולם הם, שאינם חברים בסיעה בכנסת, אינם מתכוונים להסכים עמה. לדבריהם, הם מתכוונים לכנס את מוסדות מפלגת העבודה מיד לאחר הבחירות כדי לכפות הליכה לממשלת אחדות.

ניצן אמר לקול ישראל: "ההחלטה לא להיכנס לממשלת אחדות לאומית... התקבלה בתהליך לא חוקי – לא לשכה, לא מרכז ולא ועידה. אם ראש המפלגה מרשה לעצמו לעבוד בניגוד לחוק, גם לי מותר לדבר. ואני מוכן יחד עם הרבה מאוד ראשי רשויות וחברי מפלגה, ותיקים כחדשים ואחד, לפעול למען כניסה לממשלת אחדות, שזהו צורך של מדינת ישראל, אולי לא של המפלגה, אבל של המדינה. והמדינה קודמת למפלגה בעיני... אני אחתים 10% מחברי המרכז, ואדרוש כינוס מרכז דחוף בנושא הזה".

"הכרזה ריקה מתוכן"

ממרצ נמסר בתגובה על הכרזתם של מצנע כי לא יצטרף לממשלת אחדות בראשות שרון: "הכרזתו של מצנע היא ריקה מתוכן. למצנע יש כוונות טובות, אבל חבריו למפלגה, ובראשם פואד, פרס, אפרים סנה, מתן וילנאי ודליה איציק להוטים להיכנס לממשלת אחדות.

"זו לא הפעם הראשונה שמפלגת העבודה מכריזה כי לא תיכנס לממשלת אחדות - גם בבחירות 2001 הצהיר ברק שהעבודה לא תיכנס לממשלת אחדות. רק אתמול סירב פואד להתחייב כי לא יפעל להקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות. פרס עצמו הצהיר כי השאיפה שלו היא להקים ממשלת אחדות לאחר הבחירות".

כתב "הארץ" אורי אס מוסיף:

שרון אמר היום בטקס חנוכה של מחלף הצ'ק פוסט בחיפה: "ממשלת אחדות חשובה היום מתמיד. רוב אזרחי ישראל צופים בנו היום ומצפים מאיתנו לאחדות". כשהתבקש להגיב ישירות על חלטת העבודה שלא להצטרף לאחדות אמר: "איני מתייחס לדברים לא רציניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully