וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאלם משנה את טכנולוגיית זיהוי כתב היד שלה

14.1.2003 / 14:48

בעקבות תביעה על הפרת פטנט שהוגשה נגד פאלם על ידי זירוקס, הודיעה פאלם כי מעתה תשלב במחשבי כף היד שלה טכנולוגייה אחרת לזיהוי כתב יד

לאחר שמליוני משתמשים כבר למדו לשלוט בסימנים המוזרים של גרפיטי, טכנולוגיית זיהוי הכתב של מחשבי כף היד מבוססי פאלם, הודיעה החברה כי בקרוב תשנה אותה לטכנולוגיה אחרת. המעבר הוא בעקבות קרב משפטי ארוך עם חברת זירוקס שתבעה את פאלם על הפרת פטנט בשימוש בטכנולוגית גרפיטי.

לטענת זירוקס, טכנולוגיית גרפיטי לזיהוי כתב הומצאה במעבדות החברה בפאלו אלטו. כבר בשנת 97' הגישה זירוקס תביעה נגד חברת יו.אס רובוטיקס. מאז נרכשה יו.אס רובוטיקס על ידי חברת 3Com חברת האם של פאלם.

בשנה שעברה קבע בית המשפט כי פאלם תפקיד 50 מליון דולר ערבות עד לסיום הדיון בעניין הפרת הפטנט. פאלם הגישה ערעור על ההחלטה אך העדיפה לא להמתין לסיום ההתמודדות המשפטית ולהחליף את הטכנולוגיה השנוייה במחלוקת.

פאלם הודיעה כי מעתה היא תציע טכנולוגיית זיהוי פשוטה יותר למשתמש שתהייה קרובה לאופן שבו כותבים אותיות בכתב יד טבעי.

הטכנולוגיה החדשה הנקראת Jot היא פרי פיתוח של חברת CIC המתמחה בזיהוי כתב ובחתימות אלקטרוניות. חברת הבת של פאלם, PalmSource, המפתחת את מערכת ההפעלה של פאלם, כבר חתמה הסכם עם CIC לשימוש בטכנולוגיה החדשה. החברה לא חשפה פרטים נוספים לגבי ההסכם.

דובר מטעם פאלם אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בעקבות התביעה הם בחנו את הפתרונות הקיימים בשוק לזיהוי כתב והחליטו כי Jot היא טכנולוגיה עדיפה. יכולת הזיהוי של Jot היא טבעית יותר מאשר הגרפיטי המוכרת למרבית המשתמשים. ומאפשרת כתיבת אותיות בצורה קלה יותר מאשר בגרפיטי.

את תוכנת זיהוי הכתב Jot ניתן היה גם לרכוש בנפרד עד כה, ופאלם הודיעה כי לא תשדרג מכשירים ישנים ל Jot אלא תשלב אותה במכשירים חדשים החל מעתה.

דובר מטעם זירוקס מסר כי ללא קשר להחלטות פאלם לעבור לטכנולוגיה אחרת, עדיין נגרמו לזירוקס נזקים בשל השנים האחרונות בהן הופר הפטנט ועליהן היא תובעת פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully