וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרם כניסתה לתפקיד שרת התחבורה: רגב פיטרה את מנכ"לית המשרד

15.5.2020 / 17:00

ההודעה נמסרה לקרן טרנר-אייל השוהה בחופשת לידה, בשיחת טלפון עם רגב אף שטרם נכנסה לתפקיד. השרה המיועדת אמרה כי "יש לשים סוף לספינים ולמסכת השקרים" והבהירה כי "כל זכויותיה תישמרנה". בתנועה לאיכות השלטון גינו: "לא חוקי ולא מוסרי"

עריכה: ניר חן

שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, פיטרה אתמול (חמישי) את מנכ"לית המשרד קרן טרנר-אייל. הפיטורים עוררו סערה, הן משום שטרנר-אייל התבשרה על כך בשיחת טלפון, עוד טרם כניסתה של רגב לתפקיד, והן משום שהמנכ"לית נמצאת כעת בחופשת לידה. רגב מונתה לתפקיד על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצפויה לכהן במשרד כשנה וחצי עד למינויה לשרת החוץ בהמשך.

השרה רגב דחתה כל טענה נגד החלטתה ואמרה כי יש "לשים סוף לספינים ולמסכת השקרים". לדבריה, "ידוע שכל שר המגיע למשרד חדש ממנה את מנכ"לו שהוא איש אמונו, על מנת לקדם את תפיסת עולמו של השר הנכנס". בחשבון הפייסבוק שלה כתבה השרה כי "אמש שוחחתי עם קרן טרנר שיחה אישית וטובה והודעתי לה על כוונתי למנות מנכ"ל חדש במשרד כמקובל, על מנת שלא תשמע זאת דרך התקשורת. בטרם שיחתי עמה פניתי לנציב שירות המדינה וביקשתי לוודא שכל זכויותיה תישמרנה, וכך יהיה".

"טרנר עשתה ועושה עבודה מקצועית וטובה במשרד התחבורה ואני מברכת אותה ומעריכה אותה על כך", הוסיפה רגב, וסיכמה כי "לכל יפי הנפש והמצקצקים אולי ראוי גם הפעם פשוט לומר את האמת וקצת להרגיע".

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
"כל זכויותיה ישמרו". קרן טרנר-אייל/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "הודעת הפיטורים של מנכ"לית משרד התחבורה בידי מירי רגב לא חוקית ובוודאי לא מוסרית. היא נמצאת בחופשת לידה והחוק אינו מאפשר לפטר אותה". עוד לפי התנועה, ''ההחלטה והדרך שבה נעשתה, הן מבזות ומשפילות. לא יעלה על הדעת שהדבר הראשון שתעשה השרה יהיה הודעת פיטורין בטלפון, במקום ישיבת עבודה עם בכירי המשרד, על מנת להבין את עבודת משרדה החדש. על רגב לחזור בה לאלתר מהחלטתה". עוד נמסר כי ''התנועה לאיכות השלטון מבקשת לחזק את ידיה של טרנר-אייל ותעמוד לצידה בכל הליך משפטי שידרש לנושא".

למרות הדברים, טרנר-אייל אמרה כי היא מקבלת בהבנה את המהלך. "הדיון בהגנה על זכויות נשים הוא חשוב ביותר, אבל במקרה הספציפי הזה חופשת הלידה אינה העניין", אמרה. "מנכ"ל משרד זו משרת אמון. לא הוחלפתי במנכ"ל אחר בשל חופשת הלידה ולא הייתי רוצה להישאר מנכ"לית המשרד רק בשל ההגנה החשובה בחוק על יולדות. בהצלחה גדולה למנכ"ל החדש - נעשה הכל על מנת שהמעבר יהיה מקצועי, חלק ומהיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המועמד של רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה

לפי גורמים המעורים בנושא המועמד המועדף על רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה הוא עופר מלכה. מלכה, בן 56, סא"ל במיל' תושב חדרה שירת בעבר בחטיבת גולני. אח"כ, בהמשך, שימש במשך 18 שנים בתפקידים שונים במשרד ראש הממשלה, בין היתר במסגרת שליחויות בחו"ל. בשנים 2008-2011 היה מלכה ראש נציגות בשגרירות ישראל באיטליה, בהמשך היה למנהל בכיר ודירקטור בקבוצת "כוכב שטרית" ולראש המטה של ח"כ אראל מרגלית.

עופר מלכה, שירת בעברו במוסד ואביו מפקד תחנת משטרת חדרה, שעשוי להתמנות למנכ"ל משרד התחבורה עם כניסתה של מירי רגב לתפקיד השרה במשרד. 15 במאי 2020. שלומי גבאי
שימש במשך 18 שנים בתפקידים שונים במשרד רה"מ. עופר מלכה/שלומי גבאי

"אדם ראוי ביותר", אומר עליו לוואלה! NEWS ראש העיר חדרה, תת-אלוף (מיל.) צביקה גנדלמן, שם מלכה כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית של העירייה מ-2014-2018, אז פרש לעסקים פרטיים. כשנבחר לתפקיד בחדרה ציינה ועדת המיכרז את "התרשמותם החיובית של חברי הוועדה מניסיונו העסקי של מלכה, מניסיונו בניהול פרויקטים ציבוריים מורכבים, מתפיסתו היזמית וכמו גם מאופיו הנעים, יכולות הניהול ויחסי אנוש, מוטיבציה גבוהה ויכולות מוכחות בניהול תקציבים, כוח אדם ופרויקטים".

במשרדה של השרה רגב סירבו להתייחס לפרטים ואולם גורמים בסביבתה אומרים כי צפוי הליך מסודר שיחל רק עם השבעתה בתחילת השבוע הבא.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully