וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים נגד הירי בצעיר שדקר מאבטח: "יורים בערבים בקלות"

14.5.2020 / 17:32

המשתתפים מוחים בכניסה ליישוב ערערה על האירוע שבו נהרג מוסטפא יונס, בן 26 מכפר עארה, לאחר שדקר מאבטח בבית החולים שיבא. לדברי הנוכחים, לפחות חמישה נעצרו בעימותים אלימים עם המשטרה. "בישראל 2020 ניתן לירות באזרחים ערבים בקלות בלתי נסבלת", אמר ח"כ ג'בארין

מאות הפגינו בערערה נגד הירי בצעיר שדקר מאבטח לפחות חמישה נעצרו בעימותים אלימים עם המשטרה/--

מאות מפגינים היום (חמישי) בכניסה לערערה, במחאה על הירי שאירע אמש בבית החולים שיבא תל השומר - בו מאבטח הרג את מוסטפא יונס, בן 26 מכפר עארה שהגיע לטיפול, לטענתם לאחר שתקף מאבטח בסכין שנשא עמו. הלווייתו של יונס צפויה להתקיים מאוחר יותר הערב. כביש 65 נחסם לתנועה לזמן קצר, ונפתח מחדש. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים בצומת ערערה ונחושה לשמור את הציר הבינעירוני פתוח לתנועה, עד כה כאמור בהצלחה חלקית.

לדברי יוזמי ההפגנה, המשטרה השתמשה ב"בואש", סילוני מים מצחינים, ודחקה את המפגינים מהכביש בחזרה אל תוך ערערה. עוד אמרו כי עד כה כבר לפחות חמישה מהמפגינים נעצרו במהלך העימותים האלימים.

מפגינים בכניסה לערערה, במחאה על הירי הקטלני בבית החולים תל השומר בו מאבטח הרג למוות צעיר מכפר עארה שהגיע לטיפול, לטענתם לאחר שתקף מאבטח בסכין , 14  במאי 2002. מוסאוא, אתר רשמי
אלימות נגד מי שכואבים מוות מיותר. ההפגנה בערערה/אתר רשמי, מוסאוא

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הסביר במהלך ההפגנה כי מטרתה היא למחות נגד הקלות בה ניתן לירות באזרחים ערבים ב-2020. "אני עומד כאן בקריאה ברורה למשטרה לחקור את נסיבות הירי במוסטפא", אמר, והוסיף כי "הירי לא הגיע מתוך חלל ריק, זו ההסתה נגד האזרחים הערבים והנהגת הציבור הערבי שמכשירה את האצבע הקלה על ההדק. זו אותה הסתה שמכשירה את האלימות והפרובוקציה המשטרתית שאנו עדים לה כרגע בעארה נגד מי שכואבים מוות מיותר ודורשים צדק ושוויון".

הבוקר התקיימה במועצה המקומית עארה-ערערה ישיבת חירום בהשתתפות ועדת המעקב לחברה הערבית, ראשי ועד ראשי הרשויות בחברה הערבית והועד העממי של הישוב. בישיבה הוחלט על מספר צעדים בהם ההפגנה הערב, הפגנה ביום ראשון מול בית החולים שיבא בתל השומר, קריאה להשעית צוות המאבטחים בבית החולים ועוד.

מפרטי החקירה אתמול, עלה כי יונס היה בתוך בית החולים והסתובב ללא מסיכה. אזרח העיר לו על כך, והוא שלף סכין לעברו. האזרח עדכן בכך את גורמי הביטחון בבית החולים, שזיהו את החשוד לפני שיצא לבית החולים מהחנייה. הם ניגשו וניסו לדבר איתו, ובמהלך הוויכוח הוא שלף סכין לעברם. כפי שעולה מהחקירה, יונס דקר את אחד המאבטחים בראשו, ונורה על ידי עמיתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully