וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול מנפורט, מקורבו של טראמפ, ירצה את מאסרו בביתו בשל הקורונה

14.5.2020 / 11:29

יו"ר הקמפיין לשעבר של הנשיא שוחרר מהכלא לאור התפשטות הנגיף וימשיך את שבע וחצי שנות מאסרו בביתו. עונשו נגזר במסגרת חקירת התובע המיוחד מולר. בתגובה, המשיכו הדמוקרטים בביקורתם על משרד המשפטים. גם מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של טראמפ, צפוי להשתחרר בנסיבות דומות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

יו"ר הקמפיין לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ פול מנפורט שוחרר אתמול (רביעי) מבית כלא פדרלי בפנסילבניה כדי לסיים את עונש המאסר שלו בביתו בשל מגיפת הקורונה. בתגובה, המשיכו הדמוקרטים בביקורתם על משרד המשפטים, לאור החלטותיו האחרונות שהיטיבו עם מקורבי הנשיא.

טוד בלאנש, עורך דינו של מנפורט בן ה-71, אמר כי הפעיל הרפובליקני הוותיק ירצה את שארית שבע וחצי שנות מאסרו בביתו בווירג'יניה. צוותו המשפטי ביקש בחודש שעבר משירות בתי הכלא להעבירו למאסר בית, בטענה שבעיותיו הבריאותיות, כמו לחץ דם גבוה, מחלת כבד ובעיות נשימה מגדילות את הסיכוי שהוא יידבק בקורונה. הווירוס גרם לכמה מקרי מוות בבתי הכלא הפדרליים, וכרבע מהם נסגרו.

עונשו של מנפורט נגזר משתי פרשות נפרדות שעלו בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016. מנפורט הורשע באוגוסט 2018 בעבירות מס והונאת בנקים, ואז הודה בעבירה נפרדת של קשירת קשר חודש לאחר מכן. הוא גרף מיליוני דולרים בתוך יועץ פוליטי של פוליטיקאים פרו-רוסים באוקראינה והתביעה הראתה שהוא העלים מסים בגובה שישה מיליון דולר דרך הסתרת הכנסותיו בחשבונות סודיים.

פול מנפורט יוצא מאולם בית המשפט בניו יורק, 27 בינוי 2019. רויטרס
הורשע בשתי פרשות נפרדות. מנפורט יוצא מבית המשפט, ספטמבר/רויטרס

על פי גורם המעורה בקבלת ההחלטות, פרקליטו לשעבר של טראמפ מייקל כהן, המרצה עונש מאסר במסגרת פרשה אחרת, צפוי להשתחרר גם הוא בקרוב בשל התפרצות הנגיף. הוא לא פירט מתי כהן, שמרצה את עונשו בבית כלא בניו יורק, אמור להשתחרר. הוא נכלא בשל הסכמי שתיקה עם שתי נשים שקיימו יחסים אינטימיים עם טראמפ, עבירות כלכליות ומתן עדות שקר לקונגרס. טראמפ כינה אותו "מלשן", ואילו כהן אמר שהוא "גזען, נוכל ורמאי".

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף הדמוקרטי, ששיחק תפקיד מכריע בהליך ההדחה נגד טראמפ, אמר כי שחרורו של מנפורט מעלה שאלות קשות לגבי התנהלות משרד המשפטים תחת התובע הכללי וויליאם באר, בעל בריתו של טראמפ. הוא ציין, בין היתר, שבאר הוביל לביטול ההמלצה להשית עונש כבד על רוג'ר סטון, יועצו וחברו של טראמפ, ובבקשה לביטול כתב האישום נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין.

"אנשים איבדו אמון בניטרליות של צדק עיוור. במקום זאת, הם חושבים שהוא כפוך לרצונו של דונלד טראמפ", אמר שיף לרשת MSNBC. הוא אמר שזאת "סכנה לשלטון החוק". שירות בתי הסוהר לא הגיבו בנושא. במרץ, קרא באר לשירות בתי הסוהר להרחיב את השימוש במאסר בית בשל איום הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully