וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מקום לזוז: בתי הכלא בקמבודיה מפוצצים במורשעים בעבירות סמים

מאז תחילת הקמפיין נגד סמים ב-2017, מספר האסירים במדינה צמח ב-78% ל-38 אלף איש. אמנסטי, שפרסם תמונות נדירות מאחורי הסורגים: "נכשלו במשימה תוך הפרה קשה של זכויות אדם"

רויטרס

בתי הכלא של קמבודיה מוצפים באסירים שהורשעו בעבירות סמים לאור היד הקשה שנוקטת הממלכה נגד מכורים בשנים האחרונות - כך פורסם היום (רביעי) בדוח של ארגון זכויות האדם אמנסטי, שפרסם תיעוד נדיר של עשרות אסירים דחוסים בתא כלא.

סוחרי סמים משתמשים במדינה כנקודת מעבר לסחר בהרואין ומתמפטמינים, ומספר המכורים זינק. על פי הדוח, לחשודים שנעצרו בשכונות עוני אין שום עזרה משפטית, ואוכלוסיית בתי הכלא עולה על גדותיה. מאז תחילת הקמפיין נגד סמים שיצא לדרך ב-2017, מספר האסירים צמח ב-78%, וכיום יש יותר מ-38 אלף איש מאחורי הסורגים. בבית הסוהר הגדול ביותר בבירה פנום פן מוחזקים כיום 9,500 אסירים - פי ארבעה מהתפוסה המירבית שלו.

באמנסטי אמרו כי המצב ב"מרכזי השיקום" במדינה הענייה שבדרום-מזרח אסיה אינו טוב יותר, על פי עדויות שאספה מהשוהים במקום. הם תיארו התעללות יומיומית, היגיינה ירודה ומחסור בגישה לייעוץ משפטי או לפיקוח רפואי על גמילה מסמים.

"קמבודיה לא רק נכשלה במשימתה העיקרית להפחית את השימוש בסמים, אלא שזה הוביל להפרות זכויות אדם חמורות ושיטתיות", נכתב בדוח. בתיעודים שהוברחו מבית כלא לא ידוע נראו אסירים ללא חולצות, מצטופפים על רצפת תא אחד על השני. כמה מהם התכופפו במקום הדחוק שנותר להם.

אסירים בית כלא של קמבודיה. אמנסטי, אתר רשמי
בקמבודיה דחו את הדוח כ"חד-צדדי". אסירים בבית כלא במדינה/אתר רשמי, אמנסטי

על פי הנתונים הרשמיים של הרשויות בקמבודיה, בשנה שעברה נעצרו 20 אלף חשודים בסמים. "זה ברור שבתי הכלא צפופים, אך אם לא היינו עוצרים אותם, המשתמשים והסוחרים בסמים היו בכל מקום בחברה", אמר סגן מפקד משטרת קמבודיה, מוק צ'יטו, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לדבריו, הדוח של אמנסטי הוא "חד-צדדי ושחור", המדגיש רק "דברים רעים". הוא הוסיף כי הממשלה פועלת להפחתת הבירוקרטיה בבתי המשפט כדי להקל על בתי הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully