וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס בית של חבר נוסף בחוליה שרצחה את רנה שנרב

11.5.2020 / 6:53

הכוחות הגיעו בשעת לילה לכפר כובר, שם הרסו את הבית בו התגורר קסאם שיבלי. בתיהם של שני חברים אחרים בחוליה שעמדה מאחורי הפיגוע במעין דני, בו נפגעו גם איתן ודביר שנרב, נהרסו בחודש מרץ. דובר צה"ל: עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות

צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל הרסו הלילה (שני) את ביתו של המחבל קסאם שיבלי בכפר כובר. זאת, לאחר שבג"ץ דחה את עתירות בני המשפחה נגד הריסת הבית. שיבלי היה חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעיין דני, בו נרצחה רנה שנרב ונפצעו בני משפחתה איתן ודביר שנרב.

דובר צה"ל טען כי ההריסה לוותה בהפרות סדר של עשרות פלסטינים, שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. לכך השיבו החיילים באמצעים לפיזור הפגנות.

הריסת בתי המחבלים  שרצחו את רנה שנרב ברמאללה 5 במרץ 2020. דובר צה"ל
הריסת בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב ברמאללה 5 במרץ 2020/דובר צה"ל

צהל הרס בחודש מרץ את בתיהם של וליד חנאתשה ויזן מגמס, שני מחבלים נוספים שהיו מעורבים בפיגוע. ביתו של חנאתשה היה בשכונת טירה ברמאללה, בעוד זה של מגאמס היה בביר זית שליד העיר. בימים האחרונים הוצבה משמרת ליד אחד הבתים כדי למנוע את הגעת הכוחות לבתים, שנהרסו הבוקר.

חברי חוליה ביצעו את הפיגוע באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. מתחקיר הפיגוע עולה כי חוליית המחבלים הגיעה אל המעין בדולב, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החולייה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully