וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 78 נספתה בשריפה בדירה במעלות, בעלה במצב קשה

11.5.2020 / 14:00

השניים חולצו על ידי צוותי הכיבוי וההצלה מהדליקה שפרצה בביתם, כשהקשיש סובל משאיפת עשן וכוויות. בנוסף, אישה בשנות ה-30 לחייה ופעוטה כבת שנתיים נפגעו קל בשריפה. בתה של האישה סיפרה כי לא הספיקה להיפרד ממנה בעקבות הקורונה: "הייתה אישה פשוט טובה"

צילום: רוני כנפו וכבאות והצלה, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: אישה נספתה בשריפה בירושלים, לפני כשבוע)

אישה בת 78 נספתה אמש (ראשון) וקשיש נפגע אנושות מכוויות ושאיפת עשן כתוצאה משריפה בדירתם ברחוב מעלה חסון במעלות. כמו כן, אישה בשנות ה-30 לחייה ופעוטה כבת שנתיים נפגעו משאיפת עשן, ומצבם מוגדר קל.

הדליקה פרצה בשתי דירות בקומה השלישית והרביעית בבניין המגורים, שלו ארבע קומות. צוותי הכיבוי וההצלה חילצו את הקשישים מביתם כשמקום עשן סמיך ואש בוערת. לאחר מכן קבעו צוותי הרפואה את מותה של האישה, מלווינה חיימוביץ' נדלר, והעניקו טיפול רפואי ראשוני לקשיש.

כוחות כיבוי פעלו בשריפה במבנה מגורים במעלות. 10 במאי 2020. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
כוחות הכיבוי בזירת השריפה במעלות, הערב/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

חיימוביץ' נדלר הותירה אחריה שבעה ילדים ועשרות נגדים. בתה אסתר פרידה אלול, ספדה לה. "אמי עלתה לישראל מרומניה כשהייתה נערה. היא ניצולת שואה, שהכירה את בעלה אליעזר בישראל, הם נישאו ומיד התיישבו במעלות, פה חיו את כל חייהם", סיפרה. "אימא שלי פשוט הייתה טובה. היה בה טוב מוחלט וזה נדיר בימינו שיש טוב כזה. הייתה אימא טובה וכל הזמן הייתה רק בשביל הילדים, צנועה וטובה. זה באמת אובדן".

לדבריה, האם לקתה בשבץ מוחי לפני כשבע שנים והייתה מרותקת למיטה וטיפלה בה מטפלת זרה. "בגלל הקורונה לא ראיתי אותה שלושה חודשים כי פחדתי להדביק את ההורים שלי בגיל שלהם", הוסיפה. "לא רציתי לקחת סיכונים שידבקו במשהו ולצערי לא נפרדתי ממנה ואני מעדיפה לזכור אותה כמו שהייתה לפני שחלתה. זה עצוב ומזעזע, ממש לא הגיע לה לצאת מהעולם בצורה הזו, הבית נשרף כליל. זה הזוי אני בהלם, כולנו המומים".

מלווינה חיימוביץ נדלר. -, אתר רשמי
"כל הזמן הייתה רק בשביל הילדים". מלווינה חיימוביץ' נדלר/אתר רשמי, -

"כשהגענו למקום, ראינו עשן סמיך יוצא מדירות בבניין מגורים בן ארבע קומות", סיפרו שקד אנקונינה וערן פרידלנדר, פראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, "הכבאים שפעלות במקום חילצו אלינו ארבעה נפגעים: אישה כבת 80 שהייתה מחוסרת הכרה, עם כוויות, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה; גבר כבן 80 חולץ כשהוא בהכרה מלאה, וסבל משאיפת עשן משמעותית, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה ויציב; פינינו גם אישה ופעוטה כבת שנתיים ששאפו עשן ומצבם מוגדר קל".

(עדכון ראשון: 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully