וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוחות רוסיים מסייעים לוונצואלה באיתור משתתפי הפלישה

9.5.2020 / 11:05

תמונות שפרסם הצבא המקומי, שמאז מחק אותן, הראה חיילים רוסים שלפי הדיווחים מפעילים מל"טים לאיתור שרידי המבצע הכושל שהוביל חייל אמריקני ללכידת מדורו. בממשל טראמפ ממשיכים להכחיש מעורבות: "אנחנו היינו עושים זאת יעיל"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חיילים רוסים מפעילים מל"טים בשמי ונצואלה כחלק ממבצע החיפושים אחרי הכוח שהוביל ניסיון פלישה כושל למדינה - כך דיווח אתמול (שישי) אתר מקומי במדינה. רוסיה ממשיכה לגבות את משטרו של ניקולס מדורו, בעוד שארצות הברית מכחישה מעורבות בפעולה אף שלוחם לשעבר בכוחות המיוחדים הוביל מפלורידה את המשימה.

האתר אל נסיונל פרסם צילומי מסך מציוץ של הפיקוד הצבאי באזור לה גוואירה, שמאז כבר נמחק, ודיווח שלפחות שמונה לוחמים מהכוחות המיוחדים של רוסיה משתתפים בפעילות באזור החופי שמצפון לקראקס. הפיקוד פרסם גם תמונה של כלי טיס שהגיע לנמל התעופה הבינלאומי של ונצואלה ביום חמישי לקראת השתתפותו בחיפושים, אך גם ציוץ זה נמחק.

לא ברור של מי כלי הטיס או מדוע נמחקו הציוצים. משרד המידע של ונצואלה לא הגיב לפניות בנושא. הפיקוד הצבאי בלה גוואירה הכחיש מעורבות של כוחות רוסיים, ואמר כי מדובר ב"פייקז ניוז" מבלי להתייחס לצילומי המסך מהציוצים שפורסמו על ידי החשבון שלו בטוויטר ונמחקו.

אף שהפלישה נתפסת ככישלון מחפיר אחרי שהרשויות הכריזו על סיכולה ביום ראשון, מארגניה אמרו במהלך השבוע החולף כי חבריהם ממשיכים להילחם. עם זאת, אין עדויות לשום פעילות צבאית מצדם מאז יום ראשון.

תמונה שבה נראים לכאורה חיילים רוסים משתתפים בפעילות של צבא ונצואלה ללכידת פולשים, מאי 2020. טוויטר, אתר רשמי
התמונה שבה נראים לכאורה החיילים הרוסים/אתר רשמי, טוויטר

התובע הכללי של ונצואלה טארק סאיב אמר אתמול כי 31 איש נעצרו עד כה בשל מעורבותם בפלישה, בהם שני האזרחים האמריקנים שעבדו עבור החברה שארגנה אותה, "סילבקורפ". שמונה בני אדם נהרגו. שני השבויים האמריקנים סיפרו לטלוויזיה הממלכתית שהם הונחו להשתלט על נמל התעופה בבירה כדי להסגיר לארצות הברית את הנשיא מדורו אחרי לכידתו המתוכננת.

בנוסף לכך, הרשויות בקראקס ביקשו מוושינגטון להסגיר את מנכ"ל החברה, החייל לשעבר ג'ורדן גודרו, ושני אזרחים ונצואלים הנמצאים בארצות הברית, בגין מעורבותם במבצע, שכונה על ידי גודרו "מבצע גדעון".

אחרי ההכחשה של הנשיא דונלד טראמפ, המועצה לביטחון לאומי הוסיפה על כך אתמול באומרה שאילו הייתה מעורבות אמריקנית בפלישה, היא הייתה "גלויה, ישירה ויעילה". היא הדגישה כי "לממשל האמריקני לא היה שום קשר לאירועים האחרונים שלכאורה קרו בוונצואלה, והטענות שההיפך הוא הנכון אינן אמינות". מדורו מבוקש בארצות הברית בגין עבירות סמים וטרור, אחרי כתב אישום שהוגש נגדו בחודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully