וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הביקורת: בכחול לבן שוקלים לוותר על החוק הנורבגי המדלג

לאחר הביקורת החריפה שהוטחה בהסכם בדיוני הכנסת ובבג"ץ, במפלגה בוחנים שינויים נוספים בהסכם הקואליציוני שחתמו עם הליכוד, לרבות חקיקה של חלק מהחוקים בהוראת שעה במקום כתיקוני קבע לחוקי יסוד. ההצבעה על הצעת חוק הרוטציה תיערך ביום רביעי בשעה 16:00

בווידאו: לפיד אומר שיתמוך בביטול חוק הרוטציה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביחי ברוך

בליכוד ובכחול לבן מקיימים מגעים על שינויים בהסכם הקואליציוני ובחקיקת חוק ממשלת החילופים בהתאם לביקורת שעלתה היום (שני) בבג"ץ ובדיוני הכנסת בימים האחרונים. בין היתר, בכחול לבן שוקלים לוותר לחלוטין על "החוק הנורבגי המדלג" בעקבות הביקורת שהוטחה בו בבג"ץ. ובנוסף, שתי המפלגות בוחנות את שינוי הרוב שבו משוריין ההסכם מ-75 ח"כים למספר נמוך יותר, ושוקלות את האפשרות לחוקק חלק מהחוקים בהוראת שעה ולא כתיקוני קבע לחוקי היסוד.

בהתאם להסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה, הדיונים על הצעת חוק הרוטציה יחלו מחר. ביום רביעי בשעה 16:00 תיערך ההצבעה במליאת הכנסת, שתכלול אלף הסתייגויות שהגישה האופוזיציה.

ראש הממשלה, נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך חתימתם על ממשלת אחדות 20 באפריל 2020. -, אתר רשמי
גנץ ונתניהו מכריזים על ההסכם/אתר רשמי, -

המגעים החלו כבר בסוף השבוע שעבר לאור הקשיים המשפטיים שעלו בדיוני הוועדה המיוחדת בכנסת שמחוקקת את חוקי הרוטציה. במהלך הדיון בבג"ץ העלו השופטים עוד קשיים מהותיים בהסכם, וביקשו הבהרות ותיקונים שיוגשו בפניהם ב-24 השעות הקרובות ולכל המאוחר ביום חמישי - כך שההסכמות הסופיות בנושא צפויות להתקבל ביממה הקרובה.

בין השאר, שופטי העליון מתחו ביקורת על המנגנון שנקבע בהסכם להקפאת מינויים בכירים וחקיקה בחצי השנה הקרובה, תהו מה הקשר בין הקורונה לאי-מינוי בכירים והעירו על הצורך בהגדרת "תקופת החירום" שבמהלכה תוחל ההקפאה. כמו כן, השופטים העירו לכחול לבן על החוק הנורבגי המדלג, שנועד לעקוף את הח"כים של יש עתיד ברשימה ולהכניס ח"כים של חוסן לישראל במקום שרים שיתפטרו מהכנסת. נושאים נוספים שעלו בדיון היו העובדה שלאופוזיציה הוקצתה רק ראשות ועדה אחת בכנסת בניגוד לנוהג בשנים האחרונות, הרוב הדרוש לשיריון, והשינוי בחוקי היסוד במקום בהוראת שעה.

(עדכון ראשון: 13:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully