וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: יותר ממאה הרוגים ופצועים במהומות בבית כלא

2.5.2020 / 23:08

העימותים פרצו בבית סוהר במדינת פורטוגזה שבמערב ונצואלה, ולפי ארגון זכויות אסירים הסתיימו בתוצאות קשות: לפחות 46 הרוגים ויותר מ-60 פצועים. המשטר טוען שזה החל בשל ניסיון בריחה, ואילו באופוזיציה אומרים שזה נבע מאיסור על משפחות להביא אוכל מחשש להתפשטות קורונה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מהומות בבבית כלא במדינת המחוז פורטוגזה שבמערב ונצואלה הסתיימו בלפחות 46 הרוגים ו-60 פצועים - כך אמרו ארגון זכויות אדם וחברת קונגרס מהאופוזיציה.

ביאטריס ג'ירון, מנהלת מרכז המעקב של ונצואלה אחרי בתי סוהר, שפועל למען זכויות אסירים, זוהו 46 גופות במהומות שהתרחשו ביום שישי בבית הכלא לוס יאנוס. בתי הכלא במדינה הדרום אמריקנית ידועים לשמצה בשל אלימות קיצונית, תנאים ירודים וצפיפות.

שרת בתי הכלא במדינה, איריס ורלה, אמרה כי המהומות החלו בעקבות ניסיון בריחה וכי מנהל הכלא נורה ונפצע. היא לא מסרה את מספר המתים, ומשרד ההסברה של ונצואלה לא הגיב לבקשת תגובה.

צוותי רפואה וכוחות ביטחון ממתינים לפינוי אסירים לבית חולים בגוואנר, ונצואלה, 1 במאי 2020. רויטרס
פינוי של אסירים מבית הכלא לבית חולים, שישי/רויטרס

מריה ביאטריס מרטינס, מחוקקת מטעם האופוזיציה בפורטוגזה, אמרה כי ההתפרעות פרצה בשל איסור על בני משפחות אסירים להביא להם אוכל במהלך הביקורים, מנהג נפוץ בבתי הכלא בוונצואלה. המגבלות הוטלו כחלק מהמאמץ של המדינה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בבתי הכלא. גם במדינות אחרות בעולם, כולל באיטליה ובאיראן ובמדינות שונות בדרום אמריקה, פרצו מהומות בבתי סוהר בנסיבות דומות.

בית הכלא נמצא במרחק של 450 ק"מ מדרום-מערב לבירה קראקס, ולפי מרכז המעקב שוהים בו 2,500 אסירים - אף שהקיבולת שלו היא 750. מהומות דומות קרו בשנה שעברה בבית כלא סמוך, כש-29 אסירים מתו בבית מעצר של המשטרה שבו מוחזקים מאות עצירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully