וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר יום העצמאות הסתיים, מחר - המגבלה על פעילות ספורטיבית תבוטל

בצאת החג, בוטלו מגבלות התנועה שהוטלו כדי למנוע את התפשטות הקורונה. התחבורה הציבורית תתחדש רק מחר בבוקר, ועדיין אין החלטה לגבי הרכבות. פעילות ספורטיבית תתאפשר ללא הגבלת מרחק מהבית. במקביל, תחל אכיפת החובה לעטות מסיכה במרחב הציבורי

צילום: דוברות המשטרה

בצאת יום העצמאות, הגבלות התנועה שהוטלו במהלך החג כדי למנוע את התפשטות הקורונה הגיעו הערב (רביעי) לסיומן. כך, מתאפשרת מחדש התנועה בין היישובים, וכן מתאפשרת קניית מזון ושירותים חיוניים נוספים.

ההגבלות נמשכו מאז אתמול בשעה 17:00, תוך אכיפה מוגברת בתוך ערים ובמרחב הבין-עירוני ברחבי הארץ. עם תחילת הסגר של יום העצמאות, גם התחבורה הציבורית נפסקה, אך היא צפויה להתחדש רק מחר לפנות בוקר בשעה 05:00. עדיין אין החלטה לגבי הפעלתה מחדש של הרכבת. יחד עם סיום מגבלות התנועה ליום העצמאות, יפקע גם תוקפן של המגבלות שהוטלו במהלך יום הזיכרון, שכללו איסור על הגעה לבתי העלמין ולבתי ההנצחה ברחבי הארץ.

ביממה האחרונה המשטרה לא אכפה באופן מלא את חיוב עטיית המסיכות, ונרשמו 121 דוחות בגין אי-עטיית מסיכה. דוח אחד ניתן על הפעלת בית אוכל בניגוד לתקנות ודוח אחד ניתן על הפעלת חנות. 15 דוחות ניתנו בסך הכל על הפעלת מקום או עסק.שלוש דוחות נרשמו על הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד למפורט בתקנות ושני דוחות ניתנו על הפרת חובת בידוד. 1,209 דוחות נרשמו על יציאה למרחב ציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה ו-137 דוחות ניתנו על שהייה במקום אסור.

מחסום משטרתי ברחוב יצחק רבין בחדרה,רחוב המוביל לבית העלמין הצבאי בעיר, יום הזיכרון תש"פ, 28 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחסום משטרתי בחדרה, בערב החג/שלומי גבאי

החל מאתמול, נכנסה לתוקף גם החובה לעטות מסיכות מגן במרחב הציבורי - ולאחר החג תחל האכיפה באופן מלא. זאת, לאחר שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה להימנע מקנסות ולהתחיל באכיפת התקנה עד לצאת החג, למעט במקרים חריגים. הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה.

כמו כן, החל ממחר בשעה 8:00 תבוטל המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים מהבית. הנחיה זו מצטרפת לשורת הקלות נוספות שעליהן הוכרז לאחרונה לאור נתוני ההדבקה הנמוכים יחסית בנגיף הקורונה, הכוללות את פתיחת חנויות הרחוב, בהן מכוני היופי והמספרות, ואישור לאיסוף מזון ממסעדות בטייק-אוויי.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: מספר המתים עלה ל-212, מספר המונשמים ירד ל-91

לכתבה המלאה

השבוע הוצג המתווה של משרד החינוך להחזרה הדרגתית של גני הילדים והכיתות הנמוכות ללימודים, שעליו ידונו בממשלה ביום שישי הקרוב. לפי המתווה, תלמידי כיתות א'-ג' ילמדו מבתי הספר חמש שעות ביום במשך חמישה ימים בשבוע, בעוד שכבות ד'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק במשך חמש שעות ביום לאורך חמישה ימים בשבוע. בגנים יחולקו הילדים לשתי קבוצות, וכל קבוצה תלמד שלושה ימים מהגן ושלושה ימים מהבית.

בכיתות הנמוכות, התלמידים יחולקו לקבוצות קבועות בנות עד 15 ילדים. כל קבוצה תלמד במרחב לימודי קבוע, כשכל תלמיד ישב בשולחן נפרד תוך הקפדה על מרווח של שני מטרים. לכל כיתה תשובץ מחנכת וכלל הניתן מורה נוסף. תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו לקבל מענה מהסל המוסדי. גם גני הילדים יחולקו לקבוצות, שכל אחת תמנה 15-17 תלמידים. בימים ראשון עד שלישי קבוצה א' תגיע לגן בעוד קבוצה ב' תלמד מהבית, ובימים רביעי עד שישי קבוצה א' תלמד מהבית ואילו קבוצה ב' תגיע לגן.

מחסומים בערב חג שני של פסח, צומת הכפר הירוק רמת השרון תל אביב 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
התנועה בין היישובים תותר. הכבישים באזור המרכז ריקים במהלך הסגר/ראובן קסטרו

הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם יגיעו למוסדות החינוך בתנאי שאינם נדרשים לבידוד וללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה. תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף יידרש להשלים את זמן הבידוד הביתי ולא יגיע לבית הספר או לגן. הצוותים ותלמידים מעל גיל שבע נדרשים לעטות מסיכה במסדרונות ובחצרות. הכניסה לבתי הספר ולגנים תותר לצוותים החינוכיים ולתלמידים בלבד, לאחר חתימה על הצהרת בריאות. לא תתאפשר כניסת הורים לשטח המוסדות, ובכל בית ספר וגן יוגדר מרחב לפני השער כדי למנוע התקהלות.

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
החזרה ללימודים תלויה באישור הממשלה ביום שישי. בית הספר למוזיקה בן גוריון בבת ים/ראובן קסטרו

השבוע אישרה הממשלה גם מתווה להשבה הדרגתית גם של ענף התיירות, לאור משבר הקורונה. המתווה, שהגיש שר התיירות יריב לוין ונעשה בתיאום עם נציגי משרד האוצר והבריאות, מתייחס בשלב ראשון לתחום תיירות הפנים, ויתיר את פתיחת הצימרים והמלונות צמודי הקרקע. הצעד מותנה בקביעת תנאי "תו סגול" ייעודי לתעשיית התיירות על ידי פקידי משרד הבריאות, דבר שצפוי להתרחש בימים הקרובים.

לאחר האישור, הצימרים והמלונות יוכלו לפעול החל מיום ראשון הקרוב, בכפוף לכך שנתוני התחלואה לא יחריפו עד אז. עם זאת, מתקני תיירות המציעים בריכות, ג'קוזי, ספא או כאלו המגישים ארוחות בוקר, לא יופעלו בשלב זה.

(עדכון ראשון 19:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully