וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטס מעל בתי החולים ומשדר מבית הנשיא: כל אירועי יום העצמאות

אירועי יום העצמאות המסורתיים מתקיימים השנה במתכונת מיוחדת בשל הקורונה. האירוע המרכזי יהיה מטס חיל האוויר שיעבור בנקודות מרכזיות בשמי הארץ. המשדר המסורתי "כל ישראל מירושלים" בבית הנשיא, הוקלט הפעם מראש. חידון התנ"ך יתקיים עם שידורים מרחבי העולם

צילום: בזק, עיריית רחובות, רונית רוזן, אמיר חן, אלרון זבטני טי פי אס, פייסבוק צה"ל, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: מטס בשמי ישראל, חגיגות העצמאות ה-71 ברחבי הארץ)

אירועי יום העצמאות תש"ף המסורתיים מתקיימים השנה במתכונת מיוחדת, זאת בשל ההתמודדות עם נגיף הקורונה וההנחיות האוסרות על התקהלויות. בדומה לטקס המשואות, גם שורות האירועים שיתקיימו מחר (רביעי) שמאפיינים כל חג צפויים להתקיים ללא קהל.

האירוע המרכזי הראשון שייצא לדרך הוא מטס חיל האוויר לכבוד יום העצמאות. המטס, שבכל שנה חולף על פני נקודות מרכזיות בשמי הארץ, יתקיים במתכונת שונה ובסימן הצדעה לצוותים הרפואיים בבתי החולים, קופות החולים ומערכת הבריאות. שלא כבכל שנה, אז נאספים רבים בנקודות מרכזיות לצפייה במטס, הפעם קראו בדובר צה"ל לציבור שלא להתקהל ולשמור על ההנחיות.

כך, בין השעות 09:40-09:50 יחלוף המטס מעל לבתי החולים וולפסון, איכילוב ותל השומר, משם ידלג ב-12:10 צפונה לבתי החולים העמק, פוריה, זיו ורמב"ם, ימשיך דרך אזור השפלה וירושלים (15:19) ויסיים בבתי החולים יוספטל וסורוקה ב-15:50.

מטס יום העצמאות, תל אביב 9 במאי 2019. ראובן קסטרו
מטס יום העצמאות בתל אביב, 2019/ראובן קסטרו

אירוע נוסף שצפוי להתקיים מחר ב-10:00 הוא המשדר המסורתי "כל ישראל מירושלים" בבית הנשיא. בדומה לאירועים אחרים שהתקיימו ביממה האחרונה, גם משדר זה הוקלט מראש וישודר בערוצים השונים. במשדר, יארח הנשיא ראובן ריבלין את הרמטכ"ל אביב כוכבי לצד קציני צה"ל.

מטס חיל האוויר בשמי תל אביב 9 במאי 2019. ראובן קסטרו
מטס חיל האוויר בשמי תל אביב/ראובן קסטרו
זמני מטס חיל האויר מעל בתי חולים ביום העצמאות תש"ף, 2020. ללא, עיבוד תמונה
זמני מטס חיל האויר מעל בתי חולים ביום העצמאות תש"ף, 2020/עיבוד תמונה, ללא

במשדר, בהנחיית רותם אבוהב ישתתפו גם יוני רכטר, ציפי שביט מדליקת המשואה במערכון מיוחד לכבוד המשדר, טל פרידמן, שני כהן, אבי נוסבאום, איציק כהן, גילה אלמגור, ליא קניג, מרים זוהר, אביהו מדינה והפילהרמונית הישראלית בניצוח משותף של נשיא המדינה. גם התחום הקולינרי יקבל טיפול מיוחד ומנת הדגל של מדינת ישראל תורכב על ידי קרין גורן, מיקי שמו ומיכל אנסקי ותוגש לנשיא המדינה אחרי מסע ישראלי מיוחד.

אינפו אירועי יום העצמאות תש"ף. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
אינפו אירועי יום העצמאות תש"ף/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

בהמשך היום, בשעה 11:00 יתקיים כמו בכל שנה, חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי. הפעם המתמודדים יתחרו זה מול זה מארצותיהם באמצעות ניידות שידור טלוויזיוניות. את החידון יגיש אבשלום קור, והוא ייערך במעמד שר החינוך רפי פרץ, יו"ר הכנסת בני גנץ, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג.

מטס חיל האוויר בשמי תל אביב 9 במאי 2019. ראובן קסטרו
מטס חיל האוויר בשמי תל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

במוצאי יום העצמאות יתקיים טקס הענקת פרס ישראל. הטקס שיחל בשעה 19:00 וישודר בכאן 11, יכלול נאום של שר החינוך פרץ, וישתתפו בו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully