וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעל קטלני במזוודה: "רוסיה תכננה להתנקש בחיי ראש עיריית פראג"

משטרת צ'כיה הצמידה אבטחה לראש עיר הבירה, הידוע בעמדותיו התקיפות נגד הקרמלין. לפי דיווחים במדינה, שלא אושרו, אדם שהגיע עם מסמכים דיפלומטיים רוסיים למדינה נשא עמו ריצין במטרה לחסל את זדנק הריב ופוליטיקאי נוסף

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: פוטין מכחיש אחריות לניסיון החיסול של סקריפל, 2018)

ראש עיריית פראג זדנק הריב אמר אתמול (שני) כי הוצמדה לו אבטחה משטרתית לפני כמה שבועות בשל "חשש לחייו", אך סירב לפרט את טבע האיום. זאת על רקע דיווחים שרוסיה תכננה להרעיל אותו ופוליטיקאי אחר בשל עמדותיהם נגד התוקפנות של מוסקבה.

"דבר ראשון, אני רוצה להגיד שזה חשוב מאוד עבורי להתעקש על מה שאני מאמין בו, אף שמשמעות הדבר היא סכנה עבורי", אמר ראש העיר בריאיון עם תחנת הרדיו העצמאית "קול מוסקבה". לדבריו, המשטרה החליטה להצמיד לו אבטחה, והיא לא מאשרת לפרט את הסיבה לכך. בשבוע שעבר דווח בכלי תקשורת בצ'כיה כי הוא הושם תחת "הגנה משטרתית זמנית" וכי הוא הגיש תלונה במשטרה בשל חששותיו שעוקבים אחריו.

ראש עיריית פראג זדנק הריב עם ראש עיריית טאיפיי. 16 בדצמבר 2019. אי-פי, AP
חשש שעוקבים אחריו. ראש עיריית פראג/AP, אי-פי

ביום ראשון דווח במגזין השבועי "רספקט" שאדם שנשא מסמכים דיפלומטים רוסיים הגיע לפראג לפני שלושה שבועות, במטרה להתנקש בחיו של הריב ובאונדרז' קולאר, פוליטיקאי מקומי אחר. האתר, שציטט גורמים אנונימיים במודיעין הצ'כי, דיווח כי אותו מתנקש לכאורה נשא מזוודה שהכילה את הרעל הקטלני ריצין. רשויות אכיפת החוק ושני הפוליטיקאים לא אישרו את הדיווח.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הכחיש את הדיווח כ"פייק". לדבריו, "אנחנו לא יודעים דבר על החקירה הזאת. אנחנו לא יודעים מי עשה את החקירה הזאת. זה נשמע כמו עוד מעשייה". רוסיה הואשמה בשנים האחרונות בשורת התנקשויות וניסיונות חיסול ברחבי אירופה - אחד מהבולטים היה הרעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל בבריטניה באמצעות גז עצבים - אולם היא דוחה זאת על הסף.

פסלו של הגנרל הסובייטי איוון קונב מופל בפראג, צ'כיה, 10 באפריל 2020. רויטרס
דמות שנויה במחלוקת. הפלת פסלו של הגנרל קונב, החודש/רויטרס

שני הפוליטיקאים היו מעורבים בעימותים מקומיים ביחס לרוסיה. הריב תמך בשינוי שם הכיכר מול שגרירות רוסיה לבוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שנרצח מול הקרמלין ב-2015. השגרירות הרוסית בפראג הודיעה כי היא לא תשתמש בכתובת של הכיכר, אלא בכתובת רחוב סמוך אחר.

קולר, ראש המועצה המקומית פראג 6, הוביל תפקיד משמעותי בהפלת פסלו של איוואן קונב, גנרל סובייטי שנוי במחלוקת. ברוסיה הגיבו בזעם להסרת הפסל. קולר כבר זכה בעבר להגנה משטרתית בשל מחלוקת על הפסל, שנמשכת כבר שנים. בשנה שעברה הוא נאלץ לעזוב את פראג בשל איומים שקיבל במייל, ברשתות החברתיות ובמסרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully