וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה בחזרה לשגרה? חרדת נטישה אצל כלבים

8.5.2020 / 0:01

אחרי חודשים של בילוי משותף אינטנסיבי בבית מתחילים הבעלים של הכלבים לחזור לעבודה, ללימודים ולבילוי מחוץ לבית, והכלבים עלולים להפגע מזה ואפילו לפגוע בעצמם. מה הפיתרון? המומחים מציעים פרידה איטית

תיעוד של שני גורי גולדן רטריבר רצים לאכול את ארוחת הבוקר שלהם - שוב ושוב ושוב במשך 9 חודשים/Cheese Pups

בעקבות משבר הקורונה והסגר שבא עימו, כלבים בכל רחבי העולם זוכים לבלות הרבה יותר זמן עם הבעלים שלהם. בזמן שכל הטיולים הנוספים והזמן ביחד הוא נהדר, צריך להתחיל לחשוב כיצד להכין את הכלבים אל החזרה לשהות לבד בבית, עכשיו כשהסגר מוקל לו לאיטו. זה העצה שנותן פסיכולוג בעלי החיים, ד"ר רוג'ר מאגפורד, יועץ של המשפחה המלכותית, שהציע זאת לבעלים של בעלי החיים, מחשש שיחוו חרדת נטישה כשהם ישובו לעבודה או לבתי הספר.

בשיחה עם הטיימס אמר מאגפורד: "עם העלייה המשמעותית בזמן האיכות שיש להם עם המשפחות, הכלבים יכולים לפתח תלות שתפגע בהם כש"האבא והאמא" שלהם יחזרו לעבודה והילדים ישובו לבית הספר. הסגר היה שינוי גדול ברוטינה. כשהוא יוסר, זה יהיה שוק גדול לכלבים, בגלל זה חשוב לעבוד לפני על שינוי ואימון מבני".

גיף כלב בוכה. Giphy
גיף כלב בוכה/Giphy

המומחה שיתף דרכים להקל על הכלב שלכם כשהוא מראה סימנים של חוסר נוחות כמו יללות, נביחות, ריצות וגירוד. הוא טוען שכלבים עשויים אפילו לפגוע בעצמם במקרים מסויימים. אז איך מקטינים את חרדת הנטישה? מאגפורד מציעה להתאמן על תקופות פרידה קצרות שיעזרו לכלב להתרגל לזמן בלעדיכם. הוא מציע לנעול את הכלב בחדר נפרד לחצי שעה כל פעם, כמה פעמים ביום, שיתרגל להיות לבדו.

העצה הזאת קיבלה תמיכה מארגון לרווחת בעלי החיים, הצלב הכחול. בפוסט באתר שלהם הם הציעו כיצד להתמודד עם חרדת הנטישה: "כלבים הם בעלי חיים מאוד חברתיים. בטבע הם היו חיים במשפחות, הם התפתחו ליד בני האדם במשך עשרות אלפי שנים כדי לעבוד איתנו ולהיות בחברתנו. רוב הכלבים יבחרו לבלות את רוב הזמן בחברתנו. חלקם יעדיפו להיות עם כלבים אחרים, אבל ברור שלהיות לבד זה לא משהו טבעי בשבילם. למרות שאסור להשאיר אותם יותר מדי זמן לבד, אם הם יתרגלו להיות לבד לזמן קצר כשהם צעירים, הם יגדלו להרגיש רגועים ובטוחים יותר לבלות לבדם בשלבים ארוכים יותר של היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully