וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי העלמין נסגרו, תיאסר התנועה בין ערים: המדריך לימי הזיכרון והעצמאות

הכניסה לבתי הקברות ולאתרי ההנצחה נסגרו מהשעה 16:00 והשוטרים הונחו לא להיכנס לעימותים עם המשפחות השכולות. במהלך חגיגות העצמאות, ממחר ב-17:00 ועד רביעי ב-20:00, יוטל סגר ותופסק פעילות התחבורה הציבורית. במקביל, חובת עטיית מסיכות נכנסה לתוקפה

יום הזיכרון תש"פ/צילום: דוברות משרד הביטחון, ראובן קסטרו, רוני כנפו, דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות נכנסו לתוקפן הגבלות תנועה נוספות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. היום (שני) החל מהשעה 16:00 נסגרו כניסות מבקרים לבתי העלמין ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ. במהלך יום העצמאות, ממחר ב-17:00 ועד יום רביעי ב-20:00, תיאסר התנועה בין ישובים. במקביל, חובת עטיית מסיכת מגן במרחב הציבורי נכנסה לתוקפה ומיום חמישי תתאפשר פעילות ספורטיבית גם מעבר ל-500 מטרים ממקום המגורים.

ארכדי אהרונוב סא"ל במיולאים, בית הקברות קריית שאול, תל אביב 26 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הכניסה לבתי העלמין ואתרי ההנצחה תיאסר החל מ-16:00. קריית שאול, אתמול/ראובן קסטרו

יום הזיכרון

מהשעה 16:00 נאסרה למבקרים הכניסה לבתי העלמין ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ. זאת במטרה למנוע התקהלות המונית במהלך יום הזיכרון בניגוד לתקנות. משפחות שיתעקשו להיכנס יוכלו לעשות זאת רגלית בלבד, ובכל מקרה לא תתאפשר כניסת רכבים לבתי העלמין.

שוטרים יתפרסו בצירים המובילים לבתי הקברות ואתרי ההנצחה, ויתמקדו בפעילות מניעה והסברה. מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם סופר, הורה לשוטרים לא להתעמת עם משפחות שכולות שיגיעו לבתי העלמין על אף האיסור. השוטרים יצטיידו בבקבוקי מים, ויחלקו לכל משפחה שתתעקש להיכנס. במשטרה מסרו כי הם מאמינים שרוב המשפחות השכולות מבינות את גודל השעה, וישתפו פעולה עם ההנחיות.

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן פנה למשפחות השכולות באגרת וכתב כי "אני יודע שאין במילים אלו כדי להקל על הכאב. המשטרה מחבקת אתכן. כל נופל הוא עולם ומלואו שאבד ולא ישוב עוד, וכל משפחה שכולה - אין שיעור ליגונה ולסבלה. הקשר החם שלנו עמכן, הוא אשר נותן לנו את הכוח להמשיך הלאה, לחזק את ביטחונם האישי של אזרחי המדינה, ולבצר את עוצמתה של החברה הישראלית. בשם שוטרי משטרת ישראל ומפקדיה, אני מצדיע לזכר החללים".

יום העצמאות

ממחר בשעה 17:00 ועד צאת יום העצמאות ביום רביעי בשעה 20:00 יוחמרו מגבלות התנועה וייאסר מעבר בין ישובים. התושבים יורשו לצאת מהבית לטובת הצטיידות בתרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים בלבד רק ביישוב מגוריהם. במקרה שבו לא ניתן להצטייד ביישוב המגורים תתאפשר היציאה ליישוב סמוך.

הקנס על יציאה מהבית בניגוד לתקנות החירום הוא 500 שקלים. פעילות האכיפה תוגבר בתוך הערים ובמרחב הבינעירוני ברחבי הארץ.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית תיפסק עם תחילת הסגר מחר ב-17:00 ותתחדש לפנות בוקר יום חמישי בשעה 05:00. אין החלטה עדיין לגבי הפעלתה מחדש של הרכבת.

חובת עטיית מסיכות

חובת עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי נכנסה הבוקר לתוקפה. הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה. אולם לוואלה! NEWS נודע כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה להימנע מקנסות ולהתחיל באכיפת התקנה רק לאחר יום העצמאות, למעט במקרים חריגים.

פעילות ספורטיבית

המגבלה על פעילות ספורטיבית למרחק של עד 500 מטרים תבוטל החל מיום חמישי בשעה 08:00 בבוקר.

(עדכון ראשון: 15:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully