וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר וחבר הכנסת לשעבר גדעון פת הלך לעולמו בגיל 87

27.4.2020 / 9:35

פת נכנס לכנסת לראשונה בשנת 1970 בכנסת ה-7 מטעם הליכוד. בממשלה ה-18 כיהן כשר הבינוי והשיכון, ובתקופתו יצא לפועל פרויקט שיקום שכונות. בהמשך עמד פת בראש ועדה שנשאה את שמו, שבחנה דרכים לפיתוח התיירות באילת

גדעון פת. ראובן קסטרו
פת/ראובן קסטרו

השר וחבר הכנסת לשעבר גדעון פת הלך הלילה (שני) לעולמו בגיל 87. פת היה מבכירי הליכוד וחבר בשבע כנסות בשנים 1996-1969, וכן שר במשרדי הבינוי והשיכון, מסחר ותעשיה, תיירות, מדע ופיתוח.

פת היה איש המפלגה הליברלית שהיתה חלק ממפלגת גח"ל (גוש חירות-ליברלים) ומזכירו של השר יוסף ספיר, מראשי המפלגה הליברלית וממקימי גח"ל ושר בממשלת האחדות שקמה אערב מלחמת ששת הימים. החל את כהונתו כח"כ ב-1970, שלושה חודשים אחרי תחילת מושב הכנסת ובעקבות מותו של ח"כ אריה בן אליעזר.

כמו השר ספיר, תחתיו צמח, היה שר עם אוריינטציה כלכלית והוגדר כמי ש"מאוהב בתעשיה". בכתבה שפורסמה עליו בשבועון "כותרת ראשית" נכתב כי בתפקידו כשר המסחר והתעישה "הוא התנהג כמי שרוצה להצליח, לא רק כמי שרוצה לנצל את המשרד לקידומו הפוליטי. הישגו הבולט ביותר היה הסכם איזור הסחר החופשי עם ארצות־ הברית".

עוד נכתב עליו כי "חתר לשיגשוג תעשייתי בהתערבות מיזערית". במשרד זה הצטיין במינויים מוצלחים. הפקידים הבכירים שמינה אמנם השתייכו למפלגתו- המפלגה הליברלית, אבל נחשבו מינויים של אנשי מקצוע טובים. נטען שדווקא הקפדה על מינויים מקצועים ולא פוליטיים היא שגרמה לפת לאבד מכוחו בליכוד ולהידחק לתפקיד שולי כשר המדע. בתקופתו במשרד זה החל פרוייקט לווייני החלל ובהם פרוייקט לווין התקשורת "עמוס".

מי שכן הצליח לשמור על מעמד בכיר הוא יצחק מודעי, גם הוא מאנשי הליברלים בליכוד. מודעי זכה במינוי לשר האוצר בממשלת האחדות של בליכוד והמערך במחצית שנות השמונים ופת נדחק למשרד המדע והפיתוח ולא זכה במינוי הכלכלי הבכיר ביותר, הוא משרד האוצר. בין פת ומודעי שררה יריבות גדולה ולא אחת תקפו אחד את השני בחריפות.

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully