וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג, טראמפ ופוטין פרסמו הצהרה משותפת על אירוע ממלחה"ע ה-2

נשיאי ארה"ב ורוסיה שיבחו את שיתוף הפעולה בין צבא ארה"ב לצבא האדום בעת מפגשם על נהר האלבה בגרמניה לפני 75 שנה. לפי דיווחים, גורמים בממשל טראמפ הסתייגו מההצהרה, לאור מעשיה של מוסקבה. הצהרה מסוג זה פורסמה לאחרונה לפני עשור

פגישת טראמפ ופוטין בG-20 ביפן/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסמו אתמול (שבת) הצהרה משותפת וחריגה לציון יום השנה ה-75 לפגישת הכוחות האמריקניים והסוביטיים על נהר האלבה ב-1945.

"בזמן שאנו עובדים כיום מול האתגרים החשובים ביותר של המאה ה-21, אנחנו חולקים כבוד לאומץ ולעוז של אלו שלחמו יחד כדי להביס את הפשיזם", נמסר בהצהרה. בוול סטריט ג'ורנל דווח, מפי אלו שהיו מעורים בניסוח ההצהרה, שמדובר בצעד סמלי, מתוך כוונה להוכיח לציבור שהמדינות יכולות "לשים בצד את המחלוקות" ביניהן על מנת "לבנות אמון ולשתף פעולה למען הטוב המשותף".

הצהרה דומה מסוג זה פורסמה לפני עשור, ב-2010, תחת נשיאותם של ברק אובמה בארצות הברית ודימיטרי מדבדב ברוסיה.

פגישת טראמפ ופוטין בG-20 ביפן. רויטרס
ההצהרה הייתה ביוזמת רוסיה. טראמפ ופוטין, ביוני שעבר/רויטרס

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, ההחלטה לפרסם את ההצהרה עוררה מחלוקת בקרב בכירים בפנטגון ובמחלקת המדינה, רבים מהם הטילו ספקות בכוונת של מוסקבה והלינו על רוסיה בנוגע לכמה סוגיות. הם ציינו את המעורבות הרוסית באוקראינה ואת תמיכת הקרמלין במשטרו של בשאר אסד בסוריה. אותם גורמים אף ציינו שרוסיה מפיצה דיסאינפורמציה על מגיפת הקורונה ומתערבת בבחירות בארצות הברית.

גורמים המעורים במצב אמרו כי כמה חברי קונגרס הביעו דאגה מכך שההצהרה תפגע במסרים התקיפים ששלחה ארצות הברית לרוסיה. גורם ממשל לשעבר אמר כי הייתה זו יוזמה רוסית.

מוקדם יותר החודש טראמפ שוחח עם פוטין במשך יומיים ברציפות על המשבר במגזר האנרגיה, לאור קריסת מחירי הנפט לשפל היסטורי בשתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully