וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם בין כחול לבן לעבודה: אי תמיכה בפירוק הקואליציה ב-3 השנים הקרובות

24.4.2020 / 19:50

במסגרת ההסכם שנחתם, התחייבו פרץ ושמולי שמפלגתם לא תהיה שותפה למהלכים לפיזור הכנסת או לפירוק הקואליציה המתגבשת. השניים גם התחייבו גם לתמוך בכל המועמדים והסעיפים שסוכמו בין הליכוד לכחול לבן, ולחתום על הבקשה שתוגש לנשיא להטלת הרכבת הממשלה על נתניהו

בווידאו: הכנסת החלה בקידום ההסכם בין כחול לבן לליכוד/צילום: ערוץ הכנסת

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם אמש (חמישי) בין כחול לבן לעבודה, חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי, התחייבו שמפלגתם לא תהיה שותפה בשום מהלך של פירוק הקואליציה או פיזור הכנסת בשלוש השנים הקרובות. בנוסף, יו"ר העבודה, שצפוי להתמנות לשר הכלכלה, ושמולי, שיתמנה לשר העבודה והרווחה, התחייבו גם לתמוך בכל ההליכים בכנסת להקמת ממשלת הליכוד-כחול לבן.

כמו כן, השניים התחייבו לתמוך בכל המועמדים והסעיפים שסוכמו בהסכם בין הליכוד לכחול לבן, ואף לחתום על פניה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבקשה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בני גנץ, אבי ניסנקורן, עמיר פרץ ואיציק שמולי בחתימה על הסכם קואליציוני - ה-24 לאפריל 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
רגעי החתימה על ההסכם בין כחול לבן לעבודה, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

מההסכם שנחתם בין העבודה לכחול לבן עולה כי פרץ יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, בקבינט החברתי-כלכלי, וכן ב"קבינט הקורונה" שיוקם לצורך ניהול המשבר. זאת, בעוד ששמולי יהיה חבר בקבינט החברתי-כלכלי ויישב בוועדת השרים לחקיקה. בנוסף, בכחול לבן התחייבו לשמור לנציג של העבודה תפקיד שגריר או קונסול במשרד החוץ.

עוד עולה מההסכם כי לקראת מינויו לתיק הרווחה, שמולי סיכם עם כחול לבן כי הצדדים יפעלו למתן סיוע כלכלי לזוגות חד מיניים המבקשים להיכנס לתהליך פונדקאות בחו"ל, וכי פרץ, במשרד הכלכלה, יקבל אחריות גם על הרשות להסדרת התיישבות הבדואים. בנספח להסכם מפורטים קווי יסוד נוספים משותפים, בעיקר בנושאים החברתיים-כלכליים, אך לא ברור כמה המסמך מחייב בכלל את הקואליציה המתגבשת בין בלוק הימין ובלוק כחול לבן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר הכנסת הזמני, עמיר פרץ במהלך הצבעה על בחירת יו"ר קבוע, כנסת, ירושלים 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"נוביל בממשלה מדיניות חברתית סוציאלית". פרץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

לאחר החתימה על ההסכם, גנץ אמר כי הוא "מברך את יו"ר העבודה עמיר פרץ, מנהיג בעל ניסיון פרלמנטרי, מינסטריאלי, ונושא דגל חברתי משמעותי וחשוב, ואת ח"כ איציק שמולי, מחברי הכנסת החברתיים והחרוצים ביותר, על ההצטרפות לגוש כחול לבן בממשלה המיועדת. יחד נסייע במאבק בקורונה והשלכותיה, ונדאג לשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר העבודה פרץ בירך גם הוא על המהלך ואמר כי "אנחנו נכנסים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה בעוד כשנה וחצי. נוביל בממשלה מדיניות חברתית סוציאלית שתבנה מחדש את מדינת הרווחה ותתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה".

ח"כ שמולי אמר כי "מול מיליון מובטלים, עצמאים קורסים וגמלאים וצעירים שמשוועים לסיוע לא נעמוד מנגד אלא נהיה הקול והמגן שלהם בתוך הממשלה. הממשלה שהסכמנו להיכנס אליה היא ממשלת חירום לאומית ופריטטית כדי להיות חלק מגוש כחול-לבן. בכוונתנו להוביל מדיניות חברתית אמיתית ובצד זאת להיות בלם ומרסן לכל ניסיון השתוללות מדיני או דמוקרטי".

איציק שמולי בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
"נהיה בלם לכל ניסיון השתוללות מדיני או דמוקרטי". שמולי/ראובן קסטרו

ההסכם יובא לאישור ועידת מפלגת העבודה שתיערך ביום ראשון הקרוב באופן דיגיטלי. בנוסף להתנגדותה לכניסה לממשלה, ח"כ מרב מיכאלי הביעה זעם על כך שההסכם נחתם עוד לפני שהובא לאישור בוועידה. ‏"את הבוחרים הם לא ספרו, את המתפקדים הם לא ספרו והתמונה הזאת מוכיחה שעכשיו גם את חברות וחברי הוועידה הם לא סופרים, וחתמו לפני ההצבעה", כתב מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה. "ביום ראשון מצביעים נגד ממשלת החסינות לנתניהו".

לאחר החתימה על ההסכם, בלשכת עמיר פרץ הוציאו הבהרה כי ההסכם "מותנה באישור ועידת מפלגת העבודה, וכך כתוב גם בהסכם". ההסכם עם כחול לבן אושר אתמול בישיבת הנהלת מפלגת העבודה. עוד אושר כי פרץ יוסמך לנהל מגעים למיזוג עם כחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully