וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנדבקים בקורונה חצה את רף ה-15 אלף, ירידה במספר המונשמים

בועז אפרת, דנה ירקצי, יקי אדמקר, יניר יגנה, יואב איתיאל ולירן לוי וסוכנויות הידיעות

24.4.2020 / 21:26

מספר המתים עלה ל-194. 137 מהנדבקים במצב קשה. חלה ירידה במספר הדוחות שחולקו למפרי הנחיות. הממשלה אישרה פתיחת מספרות ומכוני יופי וקוסמטיקה, אך לא הקלה במגבלות ה-100 וה-500 מטר. עדכונים שוטפים

עריכה: אביחי ברוך

מספר המתים מקורונה בישראל עלה היום (שישי) ל-193 בני אדם. 15,058 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף, בהם 137 במצב קשה, ומתוכם 102 מונשמים. במקביל, 6,003 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם. הממשלה אישרה כמה הקלות במגבלות הקורונה, בהן פתיחה של מכוני יופי וקוסמטיקה וכן מספרות. בנוסף, אישרו השרים תכנית סיוע מורחבת לעצמאים ובעלי עסקים קטנים, וכן מתן מענק נוסף לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בשל המשבר.

במקביל, בית הנבחרים של ארצות הברית אישר חבילת סיוע בשווי 484 מיליארד דולרים לעסקים קטנים ולבתי החולים, בעוד שמספר המתים ברחבי המדינה חצה את רף ה-50 אלף. שר הבריאות בבריטניה, מאט הנקוק, אמר כי שיפור חל במצבו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון והוא חש בטוב. על פי דיווחים, הוא צפוי לחזור לעבודה כבר ביום שני הקרוב. מספר החולים בנגיף בגרמניה חצה את רף ה-150 אלף בני אדם, ובסין לא דווח על מקרי מוות ביממה האחרונה.

מעבדה לבדיקת קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 24 באפריל 2020. דוברות הלל יפה, אתר רשמי
מעבדה לבדיקת קורונה בבית החולים הלל יפה/אתר רשמי, דוברות הלל יפה

21:33 - צרפת: 389 מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

389 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בצרפת ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בצרפת ל-22,245 בני אדם.

21:26 - לוחמי גבעתי יחזרו מוקדם מהחופשה לסיוע בבית שמש ונתיבות

גדודים מחטיבת גבעתי יצאו לביתם אחרי יותר מחודש וחצי של שהייה בבסיסים. בשעות האחרונות הפיצו המפקדים הודעות ללוחמי גבעתי כי במקום לחזור ביום שני, הם מתבקשים לחזור מוקדם מהצפוי. ביום ראשון יגיעו לוחמי גבעתי לבית שמש ונתיבות כדי לסייע לאזרחים בחלוקת מזון, תרופות וניוד אזרחים.

21:00 - משרד הבריאות: מניין המתים עלה ל-194; ירידה במספר המונשמים

מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-194 בני אדם - כך הודיע משרד הבריאות. מספר הנדבקים זינק ל-15,058, בהם 137 במצב קשה, ומתוכם 102 מונשמים. עד כה החלימו 6,003.

18:42 - בריטניה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-19,506

684 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בבריטניה ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות בממלכה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בבריטניה ל-19,506. משרד הבריאות הבריטי הוסיף כי מאתמול זוהו 5,386 מקרי הידבקות חדשים, וכי מניין החולים עלה ל-143,464 בני אדם.

18:25 - ארה"ב: מניין המתים מקורונה חצה את רף ה-50 אלף

מניין המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית עלה ל-50,403 בני אדם. מספר החולים בנגיף עלה גם הוא ל-890,198 בני אדם. ארצות הברית היא המדינה עם מספרי המתים והנדבקים הגבוהים ביותר בעולם.

17:11 - ירושלים תפתח מחדש את חמ"ל הקורונה ביום ראשון

עיריית ירושלים תפתח ביום ראשון את חמ"ל הקורונה מחדש, זאת לאחר שהותר לפנות גם משפחות של חולים למלוניות במקרים מורכבים. בחמ"ל פועלים נציגי פיקוד העורף, העירייה וכן נציגים של קופות החולים, המאתרים את מי שאינו יכול להישאר בבידוד בביתו ומציעים לו פינוי. העירייה סגרה את החמ"ל, לאחר שהוחלט כי לא יתפשר פינוי בני משפחה שאינם חולים אלא רק יחידים, עם זאת ההנחיה שונתה פעם נוספת. בעירייה מעריכים כי 200 איש יפונו בשבוע הבא למלוניות. משפחות יפונו למלונות בצפון הארץ.

17:25 - הממשלה אישרה הטלת סגר על אזורים בבית שמש ונתיבות

הממשלה הכריזה על אזורים בבית שמש ובנתיבות כ"אזור מוגבל" למשך חמישה ימים. זאת, בעקבות העלייה במספר החולים בנגיף הקורונה בשכונות וברחובות מסויימים ביישובים אלה. ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב בשעה 06:00 עד ליום שישי, 1 במאי, בשעה 06:00. על פי החלטת ועדת השרים לקביעת אזור מוגבל, ובהמלצת משרד הבריאות, בנתיבות יוטל סגר על שכונת נטעים ושלום בונייך, וכן על הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש ביל"ו וגרשונוביץ. בבית שמש יוטל סגר על נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'.

15:44 - מועצת רהט פנתה לנתניהו: בטל את סגירת המסחר ברמדאן

חברי מועצת רהט פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לבטל את סגירת המסחר בעיר בחודש הרמדאן מהשעה 18:00 עד 03:00 לפנות בוקר. חברי המועצה טענו כי החלטה זו לא משיגה את המטרה, ויוצרת צפיפות רבה בשל גל הקניות ברמדאן. עטא אבו מדיעם, המשנה לראש העיר, אמר כי "פנייתנו לממשלה היא במטרה לשמור על בריאות הציבור, מבלי לפגוע בכלכלת העיר. כולנו מגוייסים למען המלחמה בנגיף הקורונה". לדבריו, "המשימה קשה מבחינת אכיפה כי רבים מהתושבים חוזרים בשעה 16:00 מהעבודה, ושעתיים לא מספיקות לכלל העיר להתארגן. כולי תקווה שחברי הכנסת יתמכו בפנייה".

14:22 - המשטרה חילקה כ-1,061 דוחות על הפרת הנחיות ביממה האחרונה

המשטרה חילקה כ-1,061 דוחות על הפרת הנחיות ביממה האחרונה - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שישי) משטרת ישראל. הדוחות שחילקו היו על אי חבישת מסיכה או נשיאה, הפרת חובת בידוד, יציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות, פתיחת עסק או חנות בניגוד לתקנות, שהייה במקום אסור וקיום תפילה בניגוד לתקנות.

14:00 - ראשי רשויות ערביות ודרוזיות: שמרו על הנחיות משרד הבריאות גם בתקופת החגים

ראשי הרשויות הערביות והדרוזיות בישראל קראו לציבור לשמור על הנחיות משרד הבריאות גם בתקופת חודש הרמדאן וחג העלייה לגבר נבי שועייב. בהודעה שהוציאו אמרו כי "אנחנו מתחייבים לשמור על ההנחיות ולהישאר בבתים".

13:57 - 12,802 בדיקות קורונה בוצעו ביממה; עלייה מאז אתמול

מספר הבדיקות לקורונה שנערכו היום הוא 12,802, עלייה של 900 מאתמול - כך נמסר ממשרד הבריאות.

13:45 - חובת חבישת מסיכה מגיל 7; קנס ללא אזהרות למפרים

הממשלה אישרה קנסות על אי חבישת מסיכה במרחב הציבורי. כך שחובת חבישת המסיכה תהיה מגיל 7 וינתן קנס של 200 שקלים למפרים ללא אזהרה ראשונית.

13:32 - הממשלה אישרה פתיחת מכוני יופי ומספרות

הממשלה אישרה פתיחת ענפים נוספים במשק שנסגרו בעקבות מגבלות משבר הקורונה, בהם מספרות, מכוני יופי, מטפלים אישיים וחנויות, למעט בקניונים. בנוסף למשלוחים, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות ("טייק אוויי"), אך ללא ישיבה בבית העסק. ההקלות ייכנסו לתוקפן החל ממוצאי השבת. במהלך דיון בנושא ביקשו השרים לבטל את הגבלת היציאה מהבתים לטווח של עד מאה מטרים והגבלת פעילות גופנית עד 500 מטרים, אולם הבקשה נדחתה ותידון רק לאחר יום העצמאות.

12:59 - משרד הבריאות פיזר כרוזים בהם פסיקת רב בכיר על הגבלות ביישובים חרדיים

יחידת ההסברה של משרד הבריאות החלה בגל כרוזים בכל ריכוזי האוכלוסייה החרדית בארץ, על פסיקתו של הרב חיים קנייבסקי מאמש. בשל חומרת המצב אין לקיים טבילת שחרית, אין לקיים מניין שלא לפי ההוראות, ומותרת נשיאת מסכה בשבת במרחב הציבורי, ללא חשש איסור טלטול בשבת.

שוק מחנה יהודה, 24 באפריל 2020. נתי שוחט, פלאש 90
שוק מחנה יהודה בירושלים, היום/פלאש 90, נתי שוחט

12:41 - עובדי משרד הרווחה ישובו לעבודה מלאה ביום ראשון

במסגרת הדיונים על הקלות נוספות למשק, הממשלה אישרה את בקשת שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס לפיה כל עובדי הרווחה של המשרד יחזרו לעבודה מלאה ביום ראשון. זאת בנוסף להחרגה של עובדי הרווחה ברשויות המקומיות.

12:02 - צו פינוי לעשרה מפגינים ברוטשילד שהקימו אוהלים

עשרה בני אדם שפוטרו מעבודתם הקימו אוהלים ברוטשילד בתל אביב, במחאה על המשבר. עיריית תל אביב הוציאה להם צו פינוי.

מארגן המאהל, קוסטה בלאק, אמר כי "הקמנו את מאהל רוטשילד, מכיוון שהפרנסה שלנו מתה. נגמר הכסף, אין מחר - ואנחנו לא מסוגלים להשלים עם המציאות העגומה הזו. זו מלחמת העולם שלנו. ממש ברגעים אלו מתגבש לו כח עצום, בהובלתנו, הצעירים, שמאסו בחוקי המשחק המקובלים ומבין שגורלו בידיו. המאהל הזה הוא הראשון, ולאחריו יגיעו עוד רבים בכל רחבי הארץ, עד שאנחנו נשיג את כל מטרותינו ונבחרי הציבור יעבדו בשבילנו באמת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאהל מחאת המפוטרים בשדרות רוטשילד בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:47 - יו"ר המגזר העסקי: "בלי לשחרר את הילדים, לא נשחרר את המשק"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי הבהיר ברקע דיוני הממשלה לאישור הקלות נוספות למשק גי "בלי לשחרר את הילדים לא נשחרר לא את ההורים ולא את המשק. כולנו כלואים בבתים והעסקים מתמוטטים". לדבריו, "אנחנו מעריכים ומברכים על כל צעד בדרך לפתיחת המשק, אך שום בשורה מלבד פתיחה מלאה של המשק וחזרה לשגרה לא תציל את העסקים"

11:20 - איכילוב ינציח את זכרו של הרב ישעיהו הבר

בית החולים איכילוב בתל אביב החליט להנציח את הרב ישעיהו הבר, מייסד ארגון "מתנת חיים", שמת מקורונה. באיכילוב יקראו לשני חדרי vip המפוארים בחטיבה הכירורגית לטובת תורמי כליה אלטרואיסטים על שמו של "האדם שהחל את מהפכת תרומת כליה בישראל. תרומתו של הרב תהיה חקוקה אצלנו כאן באיכילוב לעד", נמסר מבית החולים. "האיש המופלא שינה את המודעות של תרומת כליות אלטורואיסטית בישראל שאין לה אח ורע בכל העולם".

הלוויתו של הרב ישעיהו הבר, בית הלוויות שמגר, 24 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויתו של הרב הבר, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל

10:51 - רוסיה: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-68,622

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברוסיה עלה ב-5,849 ביממה האחרונה ל-68,622 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. במקביל, מניין המתים מהנגיף במדינה עלה ל-615.

10:37 - אושר מענק נוסף לבני 67 ומעלה שאיבדו את עבודתם

הממשלה אישרה את הצעת משרד האוצר להמשך מתן מענק ההסתגלות המיוחד לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה. בהתאם לכך, הוחלט על מענק נוסף בחודש מאי של עד 4,000 שקלים למפוטרים מחודשים קודמים.

10:33 - אושר סיוע לעצמאים ועסקים קטנים בסך 8 מיליארד שקל

הממשלה אישרה תכנית סיוע מורחבת לעצמאים ועסקים קטנים בסך שמונה מיליארד שקלים. 5.2 מיליארד שקלים יוענקו לטובת השתתפות בהוצאות קבועות עסקים קטנים. המענק יוכל להגיע עד לסך של 400 אלף שקלים, כתלות בהיקף הירידה בפעילות כל עסק. 2.8 מיליארד שקלים נוספים יוקצו לפעימה השנייה במסגרת הסיוע לעצמאים, שהיקף פעילותם ירד בהיקף של 25% לפחות בחודשים מרץ-יוני. הסיוע יועבר לעצמאים בני 20 ומעלה, ועשוי להגיע עד לסכום של 10,500 שקלים.

הסבר מענק של עד 400 אלף שקלים לכל עסק קטן, 24 באפריל 2020. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
הסבר מענק של עד 400 אלף שקלים לכל עסק קטן, 24 באפריל 2020/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

10:00 - 145 חולים חדשים בירושלים, חולה אחד בתל אביב

מנתונים שמפרסם משרד הבריאות עלה כי בשלושת הימים האחרונים התגלו 145 חולי קורונה חדשים בירושלים ו-88 בבני ברק. בתל אביב אובחן חולה חדש אחד. כמו כן, בחיפה שלושה ובבאר שבע נדבקו ארבעה בני אדם. 30 חולים מאומתים נוספו בבית שמש, 26 במודיעין עילית, 22 בטייבה, 21 בביתר עילית, 17 בדיר אל אסד, 13 בגבעת זאב ובאלעד אובחנו 9 חולים חדשים. בנתיבות - אובחנו תשעה חולים חדשים ובסך הכל חלו בעיר 85 חולים, 13 מחלימים.

בניגוד לכך, ישנם יישובים שבהם לא אובחנו חולים בשלושת הימים האחרונים ובהם צפת, מגדל העמק, יהוד, כרמיאל, קריית אונו, עפולה, מודיעין-מכבים-רעות, אריאל, ערד, רמלה, נתניה, יבנה, רחובות, קריית שמונה, גבעתיים, קריית ים, כפר סבא, רמת השרון, דימונה, נהריה, הוד השרון, אילת, קריית ביאליק, נס ציונה, נצרת, נשר, קריית אתא, קריית מוצקין, שפרעם, יקנעם עילית וירכא.

09:48 - בריטניה: שיפור חל במצבו של רה"מ ג'ונסון והוא חש בטוב

שיפור חל במצבו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לאחר שחלה בקורונה, והוא חש בטוב - כך מסר שר הבריאות במדינה, מאט הנקוק. "אני בטוח שהוא יחזור ברגע שהרופאים ימליצו על כך". לדבריו, הוא שוחח אתמול עם ג'ונסון והוא "בבירור מחלים".

09:21 - 37 מבני האוכלוסייה הדרוזית נדבקו עד כה בנגיף

37 בני אדם מהאוכלוסייה הדרוזית בישראל נדבקו עד כה בנגיף הקורונה - כך מסר משרד הבריאות. 3,021 מתושבי היישובים הדרוזיים נבדקו לנגיף ו-12 מהנדבקים החלימו. שיעור התחלואה הגבוה ביותר מבין היישובים הדרוזיים נמצא בפקיעין, ואחריו מראר, עוספיה ובוקעתא.

9:12 - החל הדיון בממשלה על הקלות נוספות למשק

הממשלה דנה בפתיחת ענפים נוספים במשק אחרי המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת משבר הקורונה. הדיון היה אמור להתקיים הלילה, אולם לבקשת השרים ולאור עיכוב בקבלת החומרים וחוות הדעת המשפטיות, הישיבה נדחתה להיום.

09:09 - מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-193

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-193 בני אדם. במספר הנדבקים עד כה טיפס ל-14,882, בהם 139 במצב קשה - עלייה של 2% לעומת אמש. מספר המונשמים, 107 חולים, נותר ללא שינוי. במקביל, 5,685 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

משרד הבריאות פרסם את פילוח החולים לפי גילאים. 847 ילדים ופעוטות בני 0-9 ו-2,040 ילדים ובני נוער בגילאי 10-19 נדבקו בנגיף. שיעור התחלואה הגבוה ביותר נרשם בקרב צעירים בני 20-29 - 3,316. כמו כן, 1,956 חולים הם בני 30-39, 1,798 בני 40-49, 1,756 בני 50-59, 1,370 בני 60-69 ו-760 בני 70-79. מבין הקשישים, 373 מהנדבקים בני 80-89 ו-202 נוספים חצו את גיל 90.

תלמידים נבחנים בהונג קונג בעת משבר הקורונה, 24 באפריל 2020. רויטרס
תלמידים נבחנים בהונג קונג בעת משבר הקורונה, היום/רויטרס

08:23 - בשל הקורונה: הממשלה אישרה הארכת מעצר גם בלי חקירה

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את ההסדר לפיו בית המשפט וכן בית דין צבאי יהיה רשאי להורות על מעצרו של חשוד או להאריך את מעצרו, גם אם יש מניעה לקדם את החקירה שלו, נוכח הסיכון הבריאותי הכרוך בחקירת אדם החולה בקורונה או המצוי בבידוד בשל מחלת הקורונה.

ההצעה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS קובעת כי השופט יורה על מעצר בנסיבות אלה רק אם שוכנע שיש הצדקה לכך לאחר ששקל את חומרת העבירה, את משך התקופה הצפויה שבה לא ניתן יהיה לקדם את החקירה ואת הפגיעה הצפויה בחשוד; וכי כל פעולת חקירה שאפשר לבצע בתקופה זו בלא השתתפות של החולה או האדם המצוי בבידוד תתבצע. הצביעו בעד - 27 ח"כים. הצביעו נגד - 7 ח"כים.

07:51 - גרמניה: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-150,383

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ב-2,337 ביממה האחרונה ל-150,383 - כך נמסר ממכון רוברט קוך למחלות זיהומיות. מניין המתים מהנגיף במדינה עלה ב-227 ל-5,321.

07:26 - הפיליפינים: הסגר על מנילה הוארך עד 15 במאי

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הודיע על הארכת סגר הקורונה על הבירה מנילה עד 15 במאי. הסגר לא רק יוארך אלא גם יורחב לחלקים אחרים בפיליפינים בהם הנגיף התפרץ. מניין המתים מנגיף הקורונה במדינה עלה ל-462 ומספר הנדבקים עלה ל-6,981.

כיכר טיימס סקוור בניו יורק ריקה מאדם בעקבות התפשטות הקורונה, 23 באפריל 2020. רויטרס
כיכר טיימס סקוור בניו יורק ריקה מאדם/רויטרס

04:40 - סין: 6 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה

שישה אנשים נדבקו בנגיף הקורונה בסין ביממה האחרונה ולא דווחו מקרי מוות חדשים - כך נמסר ממשרד הבריאות של המדינה. בכך עלה מניין החולים בסין ל-82,804 ומניין המתים נשאר על 4,632 בני אדם. סין עומדת במרכזה של ביקורת עולמית לפיה המספרים שדיווחה מאז החלה התפרצות הנגיף במדינה לפני כארבעה חודשים, אינם נכונים, ובכך פגעה בהתכוננות מדינות רבות לקראת הגעתו של הנגיף לשטחן.

03:35 - מקסיקו: 1,069 חולים מתו מקורונה במדינה

סך המתים מנגיף הקורונה במקסיקו עלה ל-1,069 ומניין החולים הוא 11,633 - כך נמסר ממשרד הבריאות של מקסיקו.

02:45 - ארה"ב תבדוק מהגרים לא חוקיים לפני גירושם

רשות ההגירה האמריקנית תחל בביצוע בדיקות קורונה למהגרים לא חוקיים הנמצאים במתקני מעצר ברחבי המדינה לפני גירושם למדינות אחרות - כך הודיעה רשות ההגירה שתבצע כ-2,000 בדיקות ביום. ההחלטה הגיעה על רקע תלונות של מדינות מסויימות לאחר שאזרחיהן שגורשו אליהן בחזרה לאחר שכניסתם לארצות הברית סורבה חזרו נגועים בנגיף הקורונה.

מדידת חום בעקבות התפשטות הקורונה בטיחואנה, מקסיקו. 23 באפריל 2020. רויטרס
מדידת חום בטיחואנה, מקסיקו/רויטרס

01:40 - ארה"ב: אושרה חבילת סיוע בסך 484 מיליארד דולר

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר חבילת סיוע לעסקים קטנים ולבתי חולים הנמצאים במשבר עקב ההתמודדות עם נגיף הקורונה במדינה. שווי החבילה 484 מיליארד דולר, והיא אושרה ברוב של 388-5, לאחר שכבר אושרה בסנאט ביום שלישי. כעת תעבור חבילת הסיוע לאישור סופי של הנשיא דונלד טראמפ.

00:31 - ישיבת הממשלה בנוגע למגבלות הקורונה נדחתה לבוקר

בשל העיכוב בקבלת החומרים וחוות הדעת המשפטיות ובהמשך לבקשת השרים, נדחתה ישיבת הממשלה בנוגע להקלת המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת משבר הקורונה - כך הודיע הלילה מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן.

00:19 - בריטניה: רה"מ ג'ונסון יחזור לעבודה בשבוע הבא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, יחזור לעבודה ביום שני הקרוב - כך דווח בעיתון "הטלגרף" הבריטי. ג'ונסון, שחלה בקורונה לפני כחודש ואף אושפז במצב קשה, הנחה את עוזריו לקבוע ישיבת קבינט בשבוע הבא עם השרים כדי "להזיז את העניינים", כך לפי הדיווח בעיתון "הטלגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully