וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודים - המגיפה האמיתית": אנטישמיות במחאה נגד הסגר בארה"ב

JTA

21.4.2020 / 11:31

ההתנגדות בקרב חוגים מסוימים למגבלות שהוטלו לצורך בלימת הקורונה עוררה גם תיאוריות קונספירציה והשוואות לשואה. "זה לא שונה מגרמניה הנאצית", אמרה חברת קונגרס מאיידהו, שכינתה את המושל "היטלר קטן"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

תיאוריות קונספירציה אנטישמיות ודימויים מהשואה הופיעו בימים האחרונים בהפגנות נגד הסגר במדינות שונות בארצות הברית. הסגר הוטל במרבית המדינות במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה וכדי להביא לסיומה של המגיפה.

באחת ההפגנות, שנערכה בשבת בחזית בניין הממשל בקולומבוס, אוהיו, הונפה כרזה ובה גוף של עכברוש עומד על רגליו האחוריות ומחכך את ידיו, על גבו מצויר מגן דוד וראשו ראש יהודי עם אף ארוך ומחודד. מתחת נכתב: "זאת המגיפה האמתית".

צילום של הכרזה, שהונפה מחוץ לחלון מכונית שנסעה ליד המפגינים בקולומבוס וצולמה בידי כתבת האתר Cleveland.com הפך לוויראלי בטוויטר, שם צוייץ מחדש מאות פעמים. בצילום נוסף נראים שני גברים לבנים האוחזים בכרזה ליד מכוניתם.

קייסי ווינסטין, חבר בקונגרס של אוהיו, קרא לפעול מידית נגד מניפי הכרזה. "לא אתן לכך לעבור בשקט. בשום אופן", הוא אמר. "אני לא אומר שכולם אנטישמים, או שכולם גזענים, אבל יש כאן מרכיב כזה".

כרזה אנטישמית בהפגנה נגד הסגר בעיר קולומבוס, אוהיו, 18 באפריל 2020. טויטר, אתר רשמי
כרזה אנטישמית בהפגנה נגד הסגר בעיר קולומבוס, שבת/אתר רשמי, טויטר

במדינת איידהו, נציגת בית הנבחרים מטעם הרפובליקנים, התר סקוט, כינתה את המושל הרפובליקני בראד ליטל "היטלר קטן" - משחק מילים על שם משפחתו, ליטל, שמשמעותו קטן. במהלך ריאיון בפודקסט, שנערך ביום חמישי, היא אף השוותה את הוראות הסגר שהוציא המושל למעשיה של גרמניה הנאצית.

"זה לא שונה מגרמניה הנאצית, שם הממשלה אמרה לאנשים 'אתה עובד חיוני או לא חיוני', והעובדים הלא חיוניים הועלו על רכבות", אמרה סקוט בריאיון.

לאחר שנמתחה ביקורת על ההשוואות שערכה, הגנה סקוט על התבטאויותיה בפוסט שכתבה בפייסבוק. "הסרטונים והראיונות שלי מעוררים הרבה מאוד תגובות חיוביות והאנשים מתעוררים. ההקבלות האחרונות שלי נוקבות ורלוונטיות לתקופתנו", כתבה.

בשבוע שעבר, התפרסמו פוסטים ברשתות החברתיות המשוות את הוראת הסגר של מושל מדינת קולורדו ג'ארד פוליס לפעולותיהם של הנאצים. פוליס הוא יהודי.

במדינת מישיגן הניפו מפגינים כרזה המשווה בין מושלת המדינה להיטלר והמסר הזה חזר גם בדברים שאמרו מקצת המשתתפים במחאה מול משרדי המושלת בעיר לנסינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully