וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי האתיקה יחולו גם על עיתוני האינטרנט

כתב וואלה! חדשות

13.1.2003 / 15:22

מועצת העיתונות קראה לאתרי החדשות לקבל את תקנון האתיקה; תרחיב את ההגדרה של "עיתון" כך שיכלול גם אותם; אם יתנער אתר חדשות מהתקנון, תדווח המועצה על "התנהלותו הבלתי אחראית"

מליאת מועצת העיתונות החליטה בשבוע שעבר לקבל את המלצות ועדת האינטרנט ולהחיל את כללי האתיקה המקצועית של המועצה על העיתונות המקוונת. לצורך זה הורחבה ההגדרה של "עיתון" בתקנון האתיקה של המועצה באופן שיכלול גם את העיתונים ברשת.

כמו כן קראה המועצה לכל העיתונים המקוונים באינטרנט, ברשתות הסלולריות ובמדיות אחרות "לקבל על עצמם את כללי האתיקה". עתונים מקוונים שייענו לקריאה, יצוינו באתר האינטרנט של המועצה העומד לקום בזמן הקרוב.

בדו"ח הוועדה שהוגשה למליאת המועצה נאמר כי מבחינת הערכים עליהם מופקדת המועצה, אין הבדל בין עיתון מודפס או משודר לבין עיתונות האינטרנט. "תפקיד המועצה הוא לקבוע אמות מידה מקצועיות לעיתונות אמינה הוגנת ואחראית", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי גם אם אתר זה או אחר יתנער מתקנון האתיקה "תשרת המועצה את הציבור במתן פומבי להתנהלותו הבלתי אתית ותציב בכך תמרור אזהרה".

המלצות הוועדה מתייחסות ל"מעשה עיתונאי" באינטרנט או ברשתות הסלולריות להבדיל מאתרי תוכן אחרים, פורומים או צ'טים. כמו כן נקבע בהחלטת המועצה כי ועדת האינטרנט תדון מפעם לפעם בסוגיות אתיות מתחום העיתונות המקוונת ותבחן אם יש צורך להמליץ על כללים יחודיים בנושא.

בוועדת האינטרנט, שהוקמה על ידי נשיאות המועצה, חברים עו"ד שאול אלוני, אריה אבנרי, ישראל וולמן, זאב חספר, ד"ר יחיאל לימור, שמואל רוזנר וחיים שיבי. בראש הוועדה עומדת ד"ר ניצן שפירא-ליבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully