וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת מיטות והקמת מטה אחיד: התכנית למאבק בהתפרצות הקורונה בבתי האבות

20.4.2020 / 17:51

תכנית "מגן אבות ואימהות", שהציג פרופ' רוני גמזו, כוללת 11 נקודות, מנושא הבדיקות ועד הסברה ותמיכה רגשית. מהמסך המפרט אותה עולה כי ב-82 מוסדות דיור מוגן נדבק דייר או איש צוות. 405 דיירים ברחבי הארץ נדבקו בסך הכל בנגיף, בנוסף ל-173 אנשי צוות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מנכ"ל בית החולים איכילוב בתל אביב, פרופ' רוני גמזו, הציג היום (שני) את תכנית משרד הבריאות להגנה על דיירי בתי האבות למול מגיפת הקורונה - "מגן אבות ואימהות". התכנית כוללת 11 נקודות, מנושא הבדיקות ועד הסברה.

מתמונת המצב שהוצגה מסמך עולה כי בסך הכל נמצאו 82 מוסדות דיור מוגן בישראל בהם נמצאו דיירים או אנשי צוות שנדבק בנגיף הקורונה. במספרים מוחלטים, מדובר ב-405 דיירים ברחבי הארץ שנדבקו בנגיף בנוסף ל-173 אנשי צוות.

הסעיף הראשון בתכנית קורא לנהל את המשבר ממטה ממשלתי אחד המרכז את כלל הפעילות והאחריות מול הגופים השונים, ואחראי לכל המשאבים. נקודת אחרת קוראת להרחבת בדיקות המעבדה במוסדות עם התפרצות של הנגיף. עוד קורא גמזו להקים מוקד שייתן מענה לצרכי בתי האבות כמו גם זה של המשפחות, ומוקד נוסף שישמש מקור הסברה ומידע לציבור. סעיף נוסף מוקדש לנושא התמיכה הרגשית. "יש למצוא פתרונות להשפעות של בידוד, הקטנת ביקורים והקטנה של הפעילות התומכת והחברתית של אוכלוסייה חלשה זו", נכתב. היבט נוסף בתכנית כולל תוספת מיטות למאושפזים.

טיהור בית אבות אחוזת השיטה ביוקנעם 24 במרץ 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
טיהור בית אבות אחוזת השיטה ביוקנעם/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

פרופ' גמזו הדגיש בהצגת התכנית כי נושא הטיפול במוסדות הגריאטריים חשוב באסטרטגיית היציאה. "ברורה החשיבות למה צריך לשלוט במערכת הזו בצורה טובה. זה עלול, מעבר לקושי הרב של איבוד חיים, לגרום לנו חזרה (לאחור - ב"א) בכל ההכלה של אירוע הקורונה. צריך ליצור מערכת ניהולית שיודעת לקלוט את המיטות המתאימות".

"במוסדות של הדיור המוגן והסיעודיים יש הרבה אנשים פרטיים, ולא תמיד אפשר לקבל דיווח על חולים", הסביר פרופ' גמזו חלק מהקשיים והבהיר את תכנית העבודה. "היום אחר הצהריים תקום מערכת שתאסוף את הנתונים מכל המוסדות למשרד הבריאות ולרווחה כדי לנהל את האירוע והנתונים. זה טוב שבנו מיטות קורונה בבתי החולים הכלליים, אבל צריך לשים גם בבתי החולים הגריאטריים. המערכת הגריאטרית לא צריכה לקחת אדם תשוש בלי סימפטומים קשים ולשים אותו בבית חולים. הוא יכול להשאר בתוך המערכת".

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ויו"ר צוות השרים המיוחד לטיפול באזרחים ותיקים על תכנית בתי האבות שהציג פרופ' גמזו מסרו כי "משרד העבודה והרווחה תומך בתכנית החשובה הזאת. כל אמצעי המשרד ועובדיו ימשיכו ויעמדו לרשות כל פעולה נוספת, שאין חשובה וחברתית ממנה. ישנם המלצות שכבר מיושמות ע"פ המלצות צוות השרים המיוחד שהקים רה"מ, נבצע כל משימה נוספת שנקבל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון, שם ישנו חשד לטעות בביקות הקורונה של של 29 חוסים (2020\04\17). דוברות אשקלון, אתר רשמי
הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון/אתר רשמי, דוברות אשקלון

איגוד בתי אבות ודיור מוגן מסר על תכניתו של גמזו כי התכנית טובה, אך רק תקצוב נכון שלה יביא להצלת הענף. "אנו מברכים על תכניתו המתגבשת של פרופ' גמזו ואנו שומעים גם על משאבים מסויימים המופנים אליה", נמסר בתגובת האיגוד. "אך חייבים להבין כי ענף בתי האבות היה במצב משברי עוד טרם פרוץ נגיף הקורונה כאשר כל עוד לא ייפתרו את שתי הסוגיות המרכזיות - הענף יילך לקריסה"

"לצערנו א.ב.א נאלץ בשנים האחרונות להתנהל באמצעות עתירות משפטיות מול משרד הבריאות בסוגיות מחסור חריף בכח אדם ותקציב גרעוני עקב הזנחה פושעת של המדינה וחוסר אוזן קשבת למצוקות בתי האבות", הוסיפו בתגובה.

רוני עוזרי יו"ר א.ב.א אמר כי "אין ספק שפרופ' גמזו הוא כמעט היחיד שמתפקד בכאוס שהמדינה נכנסה אליו ללא מוכנות בבתי האבות. כל תכנית הצלה חייבת לכלול מענה להזנחה הפושעת של המדינה בשנים האחרונות. מענה למחסור החריף של 6,000 מטפלים סיעודיים. המדינה חייבת לתת להם רשיונות ושרשות המיסים תפסיק לקנוס בתים המעסיקים אותם! בנוסף מחלקות סיעודיות אשר עוד טרם הקורונה סבלו מגרעון מובנה של כמליון שח לשנה, זאת עקב תיקצוב גרעוני של משרד הבריאות, חייבות לקבל תקציב חירום בסכומים הרבה יותר גבוהים ממה שמדברים עליהם".

(עדכון ראשון: 14:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully