וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לסוטו, הנאשם ברצח אשתו, שלח את הצבא לרחובות

19.4.2020 / 10:01

תומאס תאבנה האשים "גורמים לאומיים סוררים" בניסיון לערער על היציבות במדינה הדרום אפריקנית. זאת אחרי שהחלטתו להשעות את הפרלמנט בשל מגיפת הקורונה יצרה משבר פוליטי. בנוסף לכך, הוא נאשם במעורבות יחד עם רעייתו ברצח של אשתו הקודמת

צילום: מתוך ה-youtube של SABC Digital News, עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת לסוטו תומאס תאבנה פרס אתמול (שבת) את הצבא ברחובות הבירה מול "גורמים לאומיים סוררים", שאותם לא פירט. הוא האשים אותם בניסיון לערער על היציבות במדינה הדרום אפריקנית. לדבריו, ששודרו בטלוויזיה, מטרתו היא לשמור על הדמוקרטיה בממלכה המוקפת על ידי דרום אפריקה מכל כיוון, "ולהשיב את הסדר באופן מידי".

ראש הממשלה, שנמצא בכהונתו השנייה, גם נאשם יחד עם רעייתו מסיה במעורבות ברצח אשתו הקודמת, שנורתה למוות ביוני 2017. הם מכחישים זאת.

עד ראיה של רויטרס ראה כלי רכב משוריינים וחיילים חמושים עם ציוד נגד מהומות סיירו במרכז מסרו, אולם בהמשך היום נראה שהם שבו לבסיסיהם. תאבנה בן ה-80 מתמודד עם משברים פוליטיים ואישיים. לסוטו חוותה כמה הפיכות מאז שקיבלה את עצמאותה מבריטניה ב-1966.

ראש ממשלת לוטסו תום ת'באנה ורעייתו במהלך טקס כניסתו לתפקיד 16 ביוני 2017. AFP, אתר רשמי
באופוזיציה מאיימים בהצבעת אי-אמון. ראש הממשלה עם רעייתו, 2017/אתר רשמי, AFP

בחודש שעבר הוא החליט להשעות את הפרלמנט, ללא התייעצות, בשל החשש מפני התפשטות מגיפת הקורונה, זאת אף שהיא אחת המדינות היחידות בעולם שבהן לא אובחן עוד מקרה אחד של הווירוס הקטלני. שותפיו לקואליציה וגורמים בשורות מפלגתו אמרו כי ההחלטה אינה חוקתית וקראו לו להתפטר. באופוזיציה מאיימים בהצבעת אי-אמון נגדו.

הפרלמנט צפוי להיפתח מחדש במהלך השבוע, אחרי פסיקת בית המשפט החוקתי שקבע כי השעייתו, באופן שבו פעל ראש הממשלה, אינה הגיונית. "ראש הממשלה השתמש בסמכותו בצורה שרירותית ולא רציונלית", קבע בית המשפט בהחלטתו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כוחות צבא ברחובות הבירה

על רקע המשבר הפוליטי המעמיק, נציגים זרים מטעם האיחוד האירופי, ארצות הברית, דרום אפריקה ובריטניה הזהירו ביום שישי מכל פעולה שעלולה לפגוע במאבק בקורונה, ולגרום ל"קטסטרופה". אזהרה דומה נשמעה גם מצד המועצה הנוצרית של לסוטו.

  • עוד באותו נושא:
  • לסוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully