וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קורונה מסוגלת לעבור דרך פלוצים? התשובה מלחיצה אך יש פתרון פשוט

23.4.2020 / 0:11

מומחים שחקרו את דרכי ההידבקות בקורונה גילו שביותר מחצי מהמקרים שבדקו הנגיף הופץ כתוצאה מהפרשות גוף שונות, כולל נפיחות. והם חזרו עם איסור מפורש: שלא תעזו לנפוח בעירום

רויטרס

עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לקורונה, אבל על שאלה אחת בוערת - תרתי משמע - נראה שכבר יש תשובה: האם הנגיף מסוגל לעבור דרך נפיחת גזים? כן. אנחנו מדברים על פלוצים, כולנו עושים אותם, אז תתגברו על הגיחוך ונמשיך הלאה.

מסתבר שיש רופאים מומחים שחקרו את השאלה המביכה-אך-חשובה הזו והגיעו למסקנות מעניינות. על פי המירור הבריטי, בסין נערך מחקר שבדק האם הנגיף עובר באמצעות גזים ששחררו חולים מאומתים, וגילו שביותר מחצי מהמקרים הוירוס אכן התפזר כתוצאה מהפרשות גוף שונות, כולל נפיחות. ממדי המחקר לא ידועים כמו כן לא ברור כיצד הוא בוצע ולכן בקהילה המדעית העולמית לא מיהרו לאמץ את המסקנות של החוקרים. מחקר נוסף שנערך השנה ומתיימר להיות קצת יותר אמין בדק האם נגיף הסארס עובר באמצעות נפיחות. גם הפעם הוכח שפלוצים אכן עלולים להוות סיכון, כש-55 אחוז מהנדבקים הפיצו חיידקים בנפיחות. במחקר אף התברר שהגזים שלנו עלולים להשאיר חיידקים באוויר במשך שעות ארוכות.

אילוסטרציה. ShutterStock
הפעם זה עניין של פיקוח נפש/ShutterStock

אז מה עושים כדי להמשיך לנפוח ללא נקיפות מצפון ומבלי לסכן את הסובבים אותך? התשובה פשוטה להפליא: להקפיד ללבוש תחתונים.

על פי מחקר שנערך באוסטרליה כבר בשנת 2001 ובדק האם מחלות מסוגלות לעבור באמצעות פלוצים, נדגמו שני סוגים של נפיחות - האחת בעירום מלא, והשנייה כשהנדבק לבש תחתונים. התוצאות היו שונות לחלוטין: בעוד שמבחנה אחת - זו שהנפיחה שוחררה לתוכה ללא שכבת מגן - נשאה בקטריות, המבחנה השנייה נשארה נקייה לחלוטין.

הממצאים של מעט המחקרים שבוצעו בנושא היו כל כך חד משמעיים, שבבייג'ינג הכריזו על חובת לבישת תחתונים וטענו שמדובר באמצעי הגנה אפקטיבי לפחות כמו מסיכת פנים.

"שמרו על ריחוק חברתי, הקפידו ללבוש מסיכה, לבשו תחתונים, ותשמרו על הבריאות", סיכם רופא מומחה ל"דיילי סטאר", "והכי חשוב - שלא תעזו לנפוח בעירום, בעיקר לא כשיש מישהו בסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully