וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת חנויות ולמידה מרחוק: הצעדים שיובאו לאישור הממשלה

18.4.2020 / 19:30

במסגרת הסרת המגבלות השרים צפויים לאשר פתיחת חנויות בהתאם להתפתחויות בקצב הנדבקים. צעדים נוספים הם השבת פעילות השירותים המשרדיים לרמה של 30% והתרת פעילות ספורטיבית בטווח 500 מטרים. כמו כן, נבחנת התרת תפילה בחוץ עד 10 אנשים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

שרי הממשלה צפויים להתכנס הערב (שבת) לאישור צווים ובהם שורה של צעדים במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכמות עם המל"ל ומשרדי הממשלה, בתום דיונים שהתקיימו בנושא. נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה על הצעדים הצפויים. מאחר והתקנות עדיין לא נסגרו ועדיין עובדים על הניסוחים, נבחנת האפשרות שתוקפן של התקנות תחול ביום שני בבוקר.

בין ההקלות נשקלת הרחבת טווח היציאה מהבתים, פתיחת עסקים באופן חלקי, איחוד משפחות לשמירה על הילדים ומתווה של למידה מרחוק.

שוק מחנה יהודה בירושלים במהלך משבר הקורונה, 17 באפריל 2020. נתי שוחט/פלאש 90, פלאש 90
בין ההקלות פתיחת חנויות רחוב לפי ענפים/פלאש 90, נתי שוחט/פלאש 90

בתי עסק

הצעד הראשון שיובא לאישור הוא פתיחת חנויות רחוב לפי ענפים מסוימים. החנויות ייפתחו בהדרגה, בהתאם להתפתחויות הקורונה וקצב העלייה של מספר הנדבקים. הענפים הספציפיים שייבחרו לפתיחת חנויות הרחוב ייחשפו הערב. בשלב זה משרד הבריאות מעוניין בפתיחת חנויות חשמל, כלי בית ובניין - בעוד שחנויות האופנה יישארו סגורות.

צעד נוסף שיובא לאישור הממשלה הוא החזרת השירותים המשרדיים כגון ראיית חשבון, עריכת דין והמפעלים התעשייתיים. ענפים אלו במשק יעבדו במתכונת של 30%, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, כמו גם ההגבלה של עד עשרה אנשים בחדר.

גם סוגיית מגבלת הגיל בחזרה לעבודה תיקבע הערב. משרד הבריאות הציע כי בני 70 ומעלה או בני 65 עם מחלות רקע, שתי קבוצות סיכון - יישארו בבתיהם ולא יחזרו לעבודה בתקופה הקרובה.

במקביל לפתיחת החנויות וענפים נוספים במשק, יוכרז על "תו תקן סגול". במסגרתו, אותם עסקים יצטרכו לעמוד בהנחיות ובפרמטרים שייקבעו, ובכך ניתן יהיה להגדיל את מתכונת העבודה ליותר מ-30%. במידה ולא תרשם עלייה בקצב ההדבקה בעוד כשבועיים, תישקל האפשרות להחזיר לפעילות גם את המרכזים המסחריים הפתוחים, כמו ביג.

ירושלים בסגר, 16 באפריל 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הממשלה צפויה לאשר איחוד משפחות לשמירה על ילדים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מערכת החינוך

במסגרת המתווה של משרד החינוך ללמידה מרחוק בגנים, בתי הספר היסודי והתיכונים, נקבעו הנחיות ומודלי הפעלה לפי גילאים וכיתות באולפני הטלוויזיה, הכיתה הווירטואלית, תוכן דיגיטלי ושיעורים נוספים. זאת, בעוד שלא מסתמנת חזרה ללימודים לפני חודש מאי.

על פי המתווה, לבתי הספר היסודיים נקבע מינימום של 29 שעות לימוד שבועיות לכיתות א'-ב', 31 שעות שבועיות לכיתות ג'-ד', ו-32 שעות שבועיות לכיתות ה'-ו'. נקבע כי יתקיימו מינימום חמישה ימי למידה, ולא פחות מארבע שעות. במשרד החינוך ממליצים שיום הלימודים יפתח עד לשעה 09:00 בבוקר, וכן מחנכת הכיתה תוודא מדי יום נוכחות של כלל תלמידי הכיתה בבוקר ובתום יום הלמידה.

בעקבות כך, הצווים החדשים צפויים לאפשר לכמה משפחות לשמור על ילדיהם ביחד. כך, משפחות יוכלו להיפגש ולהשגיח על הילדים שאינם נמצאים במסגרות, או לחלופין להביא מטפלת משותפת שתשמור עליהם. ההנחייה קובעת שזו צריכה להיות מטפלת קבועה, ולא מזדמנת. מטרת הנחייה זו היא לאפשר להורים לחזור לעבודה, גם בזמן שבתי הספר והגנים יישארו סגורים.

עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
נשקלת הטלת סגר כללי ביום העצמאות/דוברות משטרת ישראל

הגבלות תנועה

צעד נוסף שצפוי להיות מאושר הערב הוא התרת פעילות ספורטיבית בטווח של עד 500 מטרים מהבית. ניתן יהיה לערוך פעילות ספורטיבית בחיק המשפחה הגרעינית או במסגרת של עד שני אנשים קבועים. השר לביטחון פנים גלעד ארדן מעוניין לבטל בישיבת הממשלה את האפשרות לקיים פעילות ספורטיבית במרחק של 500 מטרים, מכיוון שלדבריו אין דרך לאכוף אותה ואין לה משמעות.

בין המהלכים שנבחנים, בממשלה שוקלים גם התרת תפילה במרחב הציבורי עד עשרה אנשים.

יום הזיכרון ויום העצמאות

לצד ההקלות, בממשלה נבחנת האפשרות של הטלת סגר כללי בפעם השלישית ביום הזיכרון לחללי צה"ל וכן ביום העצמאות כדי למנוע הדבקה המונית בנגיף. עוד טרם אישור ההגבלות, בכירים מדגישים כי לא יתאפשרו התקהלויות בפארקים או קיום אירועים.

(עדכון ראשון 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully