וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים בלב ים ללא מזון: עשרות פליטים מתו לחופי בנגלדש

16.4.2020 / 12:42

המדינה חילצה כ-400 רוהינגים מוסלמים, שברחו ממיאנמר, אחרי שאלו שהו בים בעקבות סירובה של מלזיה לקלוט אותם. בשל התפרצות הקורונה, מדינות האזור מקשות עוד יותר על הגעת המיעוט הנרדף. החשש הוא שיש סירות נוספות עם פליטים בלב ים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: מנהיגת מיאנמר דוחה את הטענות לרצח עם)

לפחות 32 פליטים רוהינגים מתו על ספינה שהייתה בלב ים במשך חודשיים אחרי שלא הצליחה להגיע למלזיה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים במשמר החופים של בנגלדש, אחרי חילוצם של 396 נוסעים מורעבים. הניצולים יועברו לסוכנות הפליטים של האו"ם.

במשך שנים, המיעוט המוסלמי הנרדף במיאנמר מנסה למצוא מקלט במדינות האזור דרך עליה לסירות של מבריחים, שבדרך מנצלים את העונה היבשה בין נובמבר למרץ, כשהמים שקטים יותר.

בתמונות שצולמו אחרי החילוץ נראו הפליטים, רובם נשים וילדים, חלקם כחושים ואינם מסוגלים לעמוד, מקבלים עזרה עם הגעתם לחוף. פליט אחד, שהיה שדוף, היה שרוע על החוף. אחד הפליטים סיפר לכתב במקום שהקבוצה נדחתה על ידי מלזיה פעמיים וכי פרצה תגרה על הסיפון בין הנוסעים לבין הצוות בשלב מסוים.

התפרצות מגיפת הקורונה במלזיה ובתאילנד הקשתה על הפליטים למצוא מקלט. בסוכנות הפליטים של האו"ם הכחישו דיווחים שלפיהם הפליטים נדבקו בנגיף הקטלני, ואמרו כי הם הציעו לממשלה בבנגלדש עזרה בהעברתם למתקני בידוד.

פליטים רוהינגים אחרי שחולצו מלב ים בחופי בנגלדש, 16 באפריל 2020. רויטרס
ללא מזון במשך שבועות ארוכים. הפליטים על החוף, הבוקר/רויטרס

מיאנמר הבודהיסטית אינה מכירה ברוהינגיה כאזרחים וטוענת שהם מהגרים בלתי-חוקיים, והיא מואשמת ברצח עם שלהם - האשמה שהיא מכחישה. יותר ממיליון איש מקרב המיעוט חיים במחנות בדרום בנגלדש אחרי מתקפה של צבא מיאנמר ב-2017, שלטענתו הייתה בתגובה לתקיפות של מורדים רוהינגים.

ארגון זכויות אדם אמר כי ככל הנראה יש סירות נוספות עם פליטים רוהינגים בלב ים. ארגוני זכויות אדם חוששים שהמגבלות שהטילו המדינות באזור לצורך בלימת הנגיף יובילו למשבר פליטים דומה לזה שפרץ ב-2015, כשפשיטה של תאילנד הובילה מבריחים לנטוש את מרכולתם האנושית בלב ים, על סיפונן של סירות צפופות ורעועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully