וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום האוויר בתל אביב אתמול - כפול מהמותר

13.1.2003 / 11:28

המשרד לאיכות הסביבה קרא לילדים, נשים הרות וחולי לב: הישארו בבית; שאר התושבים נקראו להימנע מפעילות גופנית חריגה; מחקרים: בזמן זיהום אוויר חריג יש עליה בשכיחות התקפי לב

בצעד חסר תקדים הציע המשרד לאיכות הסביבה אתמול לילדים, קשישים, נשים בהיריון וחולי לב וראות, המתגוררים בגוש דן או בת"א לא לצאת מביתם. הסיבה: זיהום אוויר יוצא דופן שנמדד אתמול באזור. לכלל האוכלוסייה הומלץ שלא לעשות פעילות גופנית מאומצת.

דובר המשרד לאיכות הסביבה, שרון אחדות, אמר כי זיהום האוויר שנמדד בתשע תחנות ניטור בתל אביב, היה כפול מהמותר. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הזיהום הכבד נובע משילוב של תנועת כלי הרכב ומזג האוויר החם. מטאורולוגים מסבירים כי התופעה נקראת "אינברסיה" – שכבת אוויר יציבה באטמוספירה המונעת שחרור של מזהמים כלפי מעלה.

פרופ' שמואל קיוותי, מנהל המכון לאלרגיה ואסטמה במרכז הרפואי תל אביב אמר כי "לזיהום יש השפעה מיידית המתבטאת בהתקפי אסטמה ובשיעולים ליחתיים". כמו כן הוא אמר כי הזיהום גורם בטווח הארוך למחלות בדרכי הנשימה.

לדבריו, השיעולים עלולים להפוך לברונכיטיס כרונית ואסטמה. בנוסף לכך מחקרים הראו, כי בעת זיהום אוויר חריג ישנה עליה בשכיחות התקפי הלב.

בעקבות הנתונים קרא פאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים, לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, להתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully