וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחויבים בבדיקות קורונה: באפריקה מאשימים את סין באפליית שחורים

13.4.2020 / 20:09

קבוצת שגרירים ממדינות היבשת וכן הקונסוליה האמריקנית בעיר גוואנגז'ו התלוננו על תקריות שבהן סולקו אפריקנים ממלונות וסורבו לקבל שירות במסעדות. בבייג'ינג מכחישים: "האפריקנים אחינו, ארה"ב מנסה לסכסך". במדינה חוששים מגל שני של המגיפה כתוצאה מחולים המגיעים מחו"ל

-

סין דחתה היום (שני) את ההאשמות שהשמיעו דיפלומטים אפריקנים ואמריקנים בדבר אפליה נגד זרים ממוצא אפריקני בעיר גוואנג'זו, הכוללת בדיקות כוחניות לנגיף הקורונה ובידוד.

"בסין אין אפליה נגד אחינו האפריקנים", אמר דובר משרד החוץ ז'או ליג'יאן בתדרוך היומי. הוא האשים את ארצות הברית בכך שהיא מנסה לנצל את הסוגיה כדי לפגוע ביחסים בין בייג'ינג למדינות היבשת.

קבוצת שגרירים אפריקנים במדינה כתבו לשר החוץ וואנג יי על האפליה שחווים אפריקנים בעיר, בירת מחוז גוואנגדונג, ולאחר מכן פרסמה הקונסוליה האמריקנית בעיר אזהרת מסע לאזרחיה השחורים. בהודעה היא הזהירה כי הרשויות בעיר הורו לברים ולמסעדות לסרב לשרת אנשים "בעלי מוצא אפריקני" ומחייבים כל אחד מהם לעבוד בדיקות ובידוד.

דובר משרד החוץ אמר כי סין מתייחס לכל האזרחים הזרים שמבקרים אותה באופן שווה. "זה בלתי אחראי ובלתי מוסרי עבור ארצות הברית לזרוע פילוג", אמר ז'או. "הניסיון שלה ליצור קרע בין סין לאפריקה לעולם לא יצליח".

במכתב השגרירים צוינו תקריות כמו סילוקם של אזרחים אפריקנים ממלונות בעיר באמצע הלילה, החרמת דרכונים ואיומים בביטול ויזות, בגירוש או במעצר. שר החוץ של גאנה ויו"ר הבית התחתון של הפרלמנט בניגריה נפגשו עם שגרירי סין בארצותיהם בשבוע שעבר ודנו עמם בנושא.

ז'או לא התייחס ישירות למכתב השגרירים, אך אמר כי מחוז גוואנגדונג נקט "צעדים חדשים" והוסיף שבייג'ינג עובדת עם מדינות אפריקה כדי לפתור את הסוגיה. הוא לא פירט אילו צעדים חדשים.

אזרחים אפריקנים ישנים ברחוב בעיר גוואנג'זו, סין, אפריל 2020. ללא, אתר רשמי
אזרחים אפריקנים ישנים ברחוב בגוואנגז'ו, החודש/אתר רשמי, ללא

אחרי שהצליחו לעצור את ההדבקות המקומיות כמעט לגמרי, הרשויות בסין חוששות מגל שני בהתפרצות הקורונה שמקורו בחולים המגיעים מחו"ל, עם זאת, מדובר בעיקר בסינים השבים לביתם, ולא בזרים. ביממה החולפת דיווחה סין על 108 מקרים חדשים - המספר הגבוה ביותר זה כמעט שישה שבועות, כ-90% מהם מקרים מיובאים, מהם כמחצית היו אזרחים סינים ששבו מרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully